.CP : Kenangan Bersama Guruku. Part : 5.

Assalammualaikum.

sambungan dari CP Part 4. jom baca kisah selanjutnya.

" Damia, Cikgu Riduan panggil di bilik guru ", kata Adeeb, ketua kelasku. Aku tergamam. Apa yang mahu dikatakan oleh Cikgu Riduan? Apakah dia mahu mengutuk dan mencari salah ku lagi? Otakku berputar ligat memikirkan apa yang dikehendaki oleh Cikgu Riduan.

Aku menatap wajah Cikgu Riduan. Terasa ada debaran kencang di jantungku. Aku cuba bersikap selamba. Aku cuba mengawal perasaan. Hanya Cikgu Riduan di bilik itu. Cikgu-cikgu yang lain barangkali sudah balik kerana hari itu hari akhir persekolahan.

" Damia Qumaira marah pada cikgu ", tegurnya. Ada nada mesra daripada ucapannya itu. Aku sedikit tersenyum sambil menggeleng. Tiba-tiba rasa benci yang cuba kutanam itu luntur sedikit-sedikit.

" Hadapilah peperiksaan dengan tenang. Cikgu mahu Damia berjaya. Cikgu sengaja selalu marah Damia, kerana cikgu mahu Damia bersungguh-sungguh." Dia bertutur dengan lembut. Berbeza sekali daripada waktu dia memarahi aku di dalam kelas.

Aku hanya duduk membisu.

Aku menjalani peperiksaan dengan tenang dan bersungguh-sungguh. Harapanku terlalu tinggi untuk lulus dengan cemerlang. Satu persatu kertas peperiksaan ku hadapi dan seterusnya dapat ku jawab dengan baik.

Waktu aku pulang selepas menghadapi kertas terakhir, aku dapati dua buah kereta tersadai di depan rumahku. Barangkali teman ayah, bisik hatiku. Aku masuk mengikut pintu belakang dan terus ke bilikku.

Aku tergamam apabila ibu menyatakan itu adalah rombongan Cikgu Riduan meminang aku. Tiba-tiba timbul benciku pada cikgu yang selalu memarahiku.

.bersambung.

**************************************************************************
* agak2 damia terima x pinangan Cikgu Riduan? *

32 pengomen tegar:

Nurul Aida Shafiena berkata...

wahhh . ceritanya tersusun and ayat pun best . best sangat . hehe .pndai kamu buat kan? :)

استاذة ليلا berkata...

alaa..tamau lah trima! tak bes! hee~

ghost berkata...

wallah!suatu yang diluar jangkaan Qumaira.Ternyata dalam diam Riduan punya cinta yang disembunyikan dengan kejap.berbahagia lah qumaira.

aku fikir aku belum ketinggalan dengan setiap part nih kan...

mizzapple berkata...

nurul : hehe. tq nurul.

princess : hoho. yeke xbes!

ghost : seandainya kebahagiaan itu milik aku bisk!

yap! kamu belum ketinggalan lg. :)

MrsLove berkata...

^_^..
best

Tanpa Nama berkata...

BACA.KOMEN.FOLLOW =)

aNiM berkata...

alamak.damia anak dara saya belum cukup umur la..hahaha

hi,jln2 buat kunjungan balas.
follow kamu :)

*best!

chia-chia fashion. berkata...

ada bakat jadi penulis novel ni..

shahjiehan berkata...

terima kot..hahahha...

jom baca dan komen Alien Workshop Vs Alien Malaysia

ibnuismail berkata...

panjangkan sikit....bagi syarat byk2.hehe

Sebalai berkata...

Assalamu'alaikum... salam kenal

TravelWithMillo berkata...

jlan2 kat blog miss apple...manyak salji wooh...

nazirulhazwan~ berkata...

terima2, baru boleh bikin byk komplik.hehe

::nuRuLaDHar:: berkata...

best2!! keep it up dear.. =)

Nor Suriani berkata...

Yah !Keep it up ! I'm waiting 4 ur next post ! =) sangat best !

mizzapple berkata...

colourful : tq.

hasbro : tq.

anim : huhu. yeke? tq2.

mama : tq mama. jauh lg nk jd penulis novel. :)

shahjiehan : maybe la kot. huhu

mizzapple berkata...

fizi : hoho. nak kasi syarat mnde. =p

sebalai : w'salam
salam kenal jga.

millomocca : tq.

nazirulhazwan : maybe kot trime. huhu

nuruladhar : tq nurul.

amoi : tq. wait :)

Tanpa Nama berkata...

Naa folo kamu yep..hihii... =)
http://dhati-naa.blogspot.com/

Unknown berkata...

Alamak, ketinggalan jauh dah ni. Kena cari pos lama ni tau, ehe.. Apapun, selamat menulis cerpen.. d(^^,)

*Minat juga menulis ala2 cerpen ni tapi masa selalu membantutkan idea.. XD

mizzapple berkata...

aisy : tq. :)

samizul : tq. sila la bc pos yg lama. keke

kdng2 trbantut jgak idea nie. :)

Mulan berkata...

owwhh.. hebat karya ni.. kalau bikin novel pasti meletop..

minty_mint berkata...

membuat lawatan balas..n follow skali...

jgn la bg dia terima.. kena masuk university dlu.. n then pas2 bru kasik dorg juma balik.. hehe... nice story anyway.. keep it coming..v^^

Unknown berkata...

wow..kalo dah ckgu memang tak lari cam nie..hehe..nice..nice..nice..ckgu..i follow u..folo me back yer..

mizzapple berkata...

mulan : tq. hehe

min : tq min. kene msk uni dlu eh bru leh jpa blik? klo xjpa cne? hoho

josrevalution : hehe. tq jos.

Isteri Encek Bard berkata...

wah best cerita nie, tak sabo tgu sambungan

{ finieViolet} berkata...

singgah sini..follow blog ini..thanks sudi dtg belog finie..:)

SUCI KUDUS berkata...

wah uol... feeling2 norhayati berahim.. akak suker nyah.. keep it up okhay...

Henry Zackery berkata...

nice entry.. idea yg bagus :)

zaty luvlianncez berkata...

nice:)

tros dtg follow :)

mizzapple berkata...

i.y.c : tq. nntikn smbungnnya.

finie : tq.

suci : tq suci.

henry : tq henry.

zaty : tq.

~nurmiftah~ berkata...

as'salam...
hehehe
bla nak smbng???

Biey berkata...

damia terima la...

Catat Ulasan




 
design by mizzapple