. Adakah anda sanggup berpoligami???.


Assalammualaikum.

Anda teringin sangat nak berpoligami? Tetapi sanggup ke isteri anda bermadu tiga? Berdebatlah dulu untuk mendapat jawapan yang meyakinkan. Jika tidak, silap haribulan anda bakal menjadi pencetus perang besar yang mana diakhirnya kekalahan pasti jatuh ke tangan anda. Ada berani?

Al-kisah seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.

Suami : Lelaki kawin 3 barulah sah.

Isteri : Kenapa pulak?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga", isteri ( is three ). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural".

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular", dua atau lebih "Plural".

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh. tambah huruf "s" untuk yang plural.

Isteri : Betul tu. sama juga la untuk abang.

Suami : Macam mana pulak boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je kan?

Lepas dari tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi.

***************************************************************************
.sekian.

32 pengomen tegar:

tigasukumaut @ TSM berkata...

huhuhu kecut perut sume suami2 bc entri ni:D

iza zaty berkata...

yeah. Terbaiklah akk :)

Matika berkata...

haha..terbaik laa...satu motor 5 org..he3

mizzapple berkata...

tsm : pas nie da xde kot org nk berpoligami. keke

zaty : :)

matika : dh nk poligami sngt. kena angkut semua isteri la. huhu

ghost writer berkata...

sign gak surat keizinan berkahwin lain...haha.nak ringankan beban isteri yang dah mulai letih sebenarnya...haha.soriii...

HAQ berkata...

hahahhaha.... hlg mood nak kawen byk...

amier azrul alias berkata...

huhu!
mmg xde niat nak berpoligami pon :p

nazirulhazwan~ berkata...

toksah la lelaki2 skang ngada2 nak poligami, den yakin la takde yang kawen dua mampu berlaku adil spt sahabat2 nabi, alim2 ulamak dulu;p

mizzapple berkata...

ghost : haha. iyo la tu. =p

haq :xyah kawen bnyk2.
satu pn dh ckup. huhu

mizzapple berkata...

amier : bagus2. jgn berpoligami. keke

nazirul : betul2. kdng2 depa kawen bnyk bkn sbb mampu je tp nafsu.

caliph shuriken berkata...

nk jaga sorang pun susah kn, hukk...

latest en3: ~ special rabbit ~

HARITH ISKANDAR berkata...

hehehe aku suke betul lawak ni.. :p

mizzapple berkata...

caliph : ha.. tau xpa.

harith : huhu. =p

♥cik cahya♥ berkata...

ayat panas jew. kn dah kena. hehe ;D

pipoq berkata...

miahahaha..lawok tul..

mizzapple berkata...

cik cahaya : huhu. =p

pipoq : :)

aisya berkata...

hahahha. nak sgt kawen 3 en. MAMPU* tros. tetttt ~ huhu

dean berkata...

huhuhuhu...cerita yang mantop...good idea

k.a.s berkata...

haha.. pandai juga isteri dia tembak balik. xD

Hidayati berkata...

Kih2 funny betul.

Ibnu Darwin berkata...

haha, hebat betul si isteri yer... takpe, ada ikhtiar lain...

Yuslia Suhana berkata...

kekeke... padan muka, gatal sgt!

Tanpa Nama berkata...

tak nak lah lau macam tu,,,

Zul berkata...

hehe..no komen;p

fara feroza berkata...

tambah bini ape adik2...?? jerit kuat2 k...ABANG MAMPUS.!!!!..huhu

tomatokering :) berkata...

hihihi ,,, lawak lah .. padan muke laki die .. :P

♥ aLLaH is tHe One ♥ berkata...

haha...
isteri yg pandai memutar belitkan...
ingat laki je ke yg pndai ?
bagus t0l...
1 tips menarik utk para isteri nih..~
hehe

Orchid Balqis berkata...

mnarik lgi da bomb, hahha..
Lpas ni si wanita must be careful !!..

mizzapple berkata...

aisya : haha.

dean : tq.

k.a.s : si isteri kena pndai la. huhu

hidayati : :)

mizzapple berkata...

ibnu darwin : msih nk mncari ikhtiar lain ke? huhu

fara : haha.

tomato : huhu. pdn muka.

allah is the one : hehe. lepas nie boleh digunapakaikan utk isteri2. keh3

orchid : huhu. betul2.

Hanim Mahali berkata...

pandai betol si isteri membidas....memang kelakar... mesti kecut perut bila para suami membacanya...

maya berkata...

nice joke pagi2 jumaat ni...lambat baca pun tak per kan...hehehhe....suka2...

Catat Ulasan



 
design by mizzapple