. Kisah Suami Yang Setia .


Assalammualaikum.

Seorang suami baru kematian isteri yang amat dikasihinya. Ketika suasana kesedihan di tanah perkuburan, sesudah imam membaca talkin, si suami terus menyiram air mawar, bukan satu cerek atau satu jaq seperti kebiasaan orang, malah terus disiram satu baldi.

Para hadirin merasakan tindak tanduk itu membayangkan betapa kasihnya si suami ini kepada isterinya. Ramai yang bercucuran air mata melihat senario romantik ini. Tak kurang juga ramai daripada kalangan para hadirin yang berbisik di hati masing-masing betapa bernasib baik arwah mendapat suami yang begitu setia dengan kasih sayang yang sedemikian rupa.

Namun bagi kenalan rapat, tindak tanduk si suami ini mula menimbulkan tanda tanya apabila setiap pagi, tengahari dan malam si suami itu masih menyiram air di pusara arwah isterinya, bukannya secerek malah masih sebaldi serta ditaburkan baja. Kadang-kadang mereka mendapati beliau membawa kanta sambil meninjau dengan penuh teliti seolah-olah membuat kajian di atas tanah tersebut. Malah beberapa hari kemudian mereka telah melihat beliau memasang sprinkler di atas tanah perkuburan tersebut.

Apabila sudah masuk dua minggu amalan aneh ini berterusan, maka ada yang membuka mulut bertanya dan sekali gus ingin menasihati kerana bimbang takut-takut si suami ini semakin hilang akal lantaran kerinduan pada arwah yang teramat sangat.

Apabila ditanya, si suami menjawab :

" Arwah isteriku telah berpesan, jika beliau meninggal, janganlah kahwin lain sehingga rumput atas kuburnya tumbuh. Itu sebabnya aku terpaksa siram sedemikian rupa untuk memastikan rumput agar cepat tumbuh! ".

***************************************************************************
.haha.giler sengal punya suami.

.sekian.

31 pengomen tegar:

nelly berkata...

haha ..sebab itu ?
tak patut2 ..
=D

amier azrul alias berkata...

hahaha!
ngek punye suami..
huhu
besh2 :p

Ratu Sulaman berkata...

kurang ajar punya LAKI! xdxd

ADEEYA berkata...

hahahaa bodo glerr! ZXDCVGH

ghost writer berkata...

hampeh! kalau ye pun sabar lah..haha

♥cik cahya♥ berkata...

hampeh jew. ingt apa la xdi. xsbr betul pya suami. gatal nak kawen lain. adessss. bawak2 la brsabr.

Wani Wahab berkata...

hahahaha :D
apelaaa ~

mizzapple berkata...

nelly : haha. mmg xpatut.

amier : ngok ngek. keke

ratu : bkn kurang ajar. kurang belajar. hoho

adeeya : giler bodo.

mizzapple berkata...

ghost : dia xleh nk b'sabar tu. gelojoh! keh3

cik cahaya : dh xleh b'sabar dik. haha

wani : hoho. =p

starsyeea berkata...

erkkk...haha...bengong punye laki...:p

i folo u!

nelly berkata...

nelly tag ye ..
=)

http://nellythestrange.blogspot.com/2011/02/imaza93-ist-giveaway.html

:: Zanna :: berkata...

hahah!!! sangup buat apa saja asalkan rumput tumbuh dgn cpt..hahah mmg sengal la..huhu

~ Lady ell ~ berkata...

huhu..nafsu yang x bleh dikawal...

atie berkata...

niat bersungguh yang luar biase...haih..

Murabbi berkata...

ceh~ hampeh tul. hahah. lawak2..

~~su manje~~~ berkata...

salam ..
salam kenal dari su manje

naluri insan manusia biasa..

Bagi kita semua amat mudah berbicara..
Cuba kita merasa..bagaimana keadaanya..

setiap insan itu berbeza....yang menjadikan ukuran adalah amalannya
bukan hartanya..atau kedudukannya..

Amatlah mudah melempar kata
kita manusia semua serupa
Salam ziarah dari su manje
mohon maaf jika terkasar bahasa

~~SuManje

mira . berkata...

sanggup kan beli sprinkler.first thought ,egt die baik .at last .hampehh :)

ieda berkata...

ish2 sabor jerlahh ekkeke

ps : akak follow miss .. sudi2 follow balik :)

mizzapple berkata...

starsyeea : haha.

zanna : mmg giler sengal.

lady : betul2.

atie : biasa la. nama pn laki.

mizzapple berkata...

murabbi : hoho.

su manje : w'salam.
puitisnya. :)

mira : baik ada makna tu. huhu

ieda : hehe. tq akak.

ch!natsu berkata...

haha adehla..
ada udg disebalik mee rupanya.. haha~

ayushida berkata...

HAHAHAHA....berhati2lah berpesan kepada suami sebelum kita mati, hehehehehe

zaradgreat berkata...

kang arwah isteri dia datang jadik hantu bagi warning baru tau.

nurul ain berkata...

bhahaha xD
siut jeh suami tuh..
beriya2 lah igt dia betul2 sayangkan isteri dia..igt tadi dah nak leleh air mata dah..

sekali tengok ending terus tak jadi nak leleh xD

kau kesah ke?? berkata...

sampai ati laki dia.

mizzapple berkata...

chinatsu : haha. tau xpe.

ayushida : huhu.

zara : haha. mcm hantu kak limah balik rumah. keke

nurul : hehe. =p

JD Jen berkata...

hahaha! cite2 sengal! i like n i follow! xD

http://seliparjebon.blogspot.com/

~ ナフィルザ ~ berkata...

haha~
memang sengal la laki dia
hiyarkk dushh~

mizzapple berkata...

kkk : mmg sampai ati.

jd jen : haha.
tq.

nida husna berkata...

hahaha,, apa punya laki,,

dah follow cik epal

nak epal cket boleh?? :)

maya berkata...

hahahahha...kelakar...tak pernah lagi jumpa lawak camni...maybe jarang BW kot....

Catat Ulasan



 
design by mizzapple