. Salam Maulidur Rasul .

Assalammualaikum.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam, selawat dan salam ke atas baginda Nabi junjungan Muhammad s.a.w, sekalian ahli keluarga baginda, sahabat-sahabat baginda, serta buat sekalian makhluk Allah yang wujud di muka bumi ini.

Sungguh tidak kita jangkakan bahawa masih lagi kita diberi kesempatan untuk berada dalam bulan yang mulia ini di mana tanggal 12 Rabiul Awal Tahun Gajah lahirnya seorang putera Abdullah yang telah membawa sinar dan harapan baru kepada semua makhluk Allah di muka bumi ini. Inilah satu hari yang bersejarah dalam episod umat islam di mana lahirnya Muhammad bin Abdullah putera Aminah dan cucu kepada Abdul Mutalib dan anak saudara kepada Abu Talib. Sebuah keluarga yang di pelihara rantaian keluarganya oleh Allah s.w.t. Baginda di utuskan untuk menyinari suatu zaman kegelapan iaitu Jahiliyah kepada suatu zaman pengabdian kepada Allah Yang Maha Esa iaitu Nur Islam.

Saban tahun kita menyambut dan mengenang kelahiran baginda S.A.W. Namun harus kita bertanya kepada benak fikiran kita sejauh mana kita telah mencontohi baginda S.A.W di dalam kehidupan kita. Saban tahun juga bermakna Rasulullah S.A.W semakin jauh dari kita. Namun perjuangan baginda tetap membara dalam sanubari kita.

Akhir kata, saya mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul 2011 buat semua teman-teman blogger dan teman-teman seislam. Kita suburkan semula kecintaan kita pada baginda dengan menjadikan baginda ikon terbaik dalam hidup kita. Marilah kita bermuhasabah diri dan sama-sama memperbaiki diri kita yang lemah ini. Jadikanlah Rasulullah dan Allah sebagai cinta sejati diri kita, kerana cinta itulah yang sebenar-benar cinta tulen dan sahih.



.sekian.

14 pengomen tegar:

kindergartenlibrary berkata...

SALAM MAULIDUR RASUL =)

iN Laa...~ berkata...

salam maulidur rasul juga =)

ZannaMazlan berkata...

Salam maulidur rasul.. ^.^

emimch berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
emimch berkata...

Salam ukhwah & salam maulidur rasul

ghost berkata...

salam maulud nabi...

Cik Yana berkata...

Salam Maulidur Rasul, cik Apple :)

belia bangkit berkata...

tazkirah @ mizz apple..

ch!natsu berkata...

salam maulidur rasul jgk cik apple.. ^^

mizzapple berkata...

salam maulidur rasul semua. :)

anamizu berkata...

salam maulidurasul ^^

newer post : |gelora jiwa :(|
older post : |maulidurasul|

Amirul Azrai berkata...

salam maulidul rasul :D

ieda Qema berkata...

salam maulidur rasul dan salam kenal kamu!

Raji and Yeen berkata...

marilah sama2 kita berselawat ke atas Nabi Muhamammad SAW
semoga kita diberi syafaat di akhirat nnti
salam maulidur Rasul
sorry lmbt wish
hohoh

Catat Ulasan




 
design by mizzapple