.CP : Kenangan Bersama Guruku. Part : 4.

salam readers. sambungan CP dari Part 3. jom baca.

Tidak mungkin ada waktu yang begitu. Cikgu Riduan tidak pernah menerima yang baik daripadaku, melainkan sering mencari yang salah padaku. Lalu aku memutuskan untuk tidak mengikuti rombongannya itu.

" Rombongan ini wajib. Saya mahu kamu semua pergi, untuk melihat alam semulajadi. Kecualilah yang benar-benar berhalangan. Itu adalah kata perintah seorang guru. Adakah Cikgu Riduan sengaja berkata begitu bila melihat namaku tidak tercatat dalam senarai peserta? Aku tahu, ayah dan ibu juga suka bila mendengar lawatan ke alam semulajadi ini, dan mendorong aku supaya menyertainya.

Pada hari rombongan, aku membawa pulut berlaukkan sambal tumis udang, sedikit mee hoon dan sandwich.

Perjalanan itu memang menarik. Kami berjalan hingga sampai ke puncak. Waktu makan kami membuat beberapa kelompok.

" Cikgu, sambal tumis udang Damia Qumaira sedap, sinilah cikgu, " teriak Adam teman sekelasku. " Ya ke? '' sahut Cikgu Riduan.

Aku senyum malu. Dalam hati begitu berharap agar Cikgu Riduan merasa bekalanku. Biarlah cikgu puji sambal yang aku bawa ini sedap.

" Cikgu rasa bukan Damia yang masak, tapi tentu ibunya ", sahut Cikgu Riduan. Hatiku jadi terlalu sedih. Cikgu muda yang dalam diam telah mendebarkan hati ini rupanya benar-benar benci padaku.

Dalam diam aku pula mula menanam rasa benciku pada Cikgu Riduan. Benci sebencinya. Aku berazam akan hanya mendiamkan diri bila dikutuk atau dimarah oleh Cikgu Riduan.

Aku begitu bersungguh-sungguh mengulangkaji pelajaran menjelang peperiksaan. Aku mahu mendapat kejayaan yang baik supaya dapat ku tunjukkan pada Cikgu Riduan nanti.

bersambung..

32 pengomen tegar:

Yuni Aisyah berkata...

best2...:)

ghost berkata...

kalau benar qumaira yang masak patut dia bela dirinya kan...patut jelaskan.

belum pernah miss lagi ikut kisah nih.mau tau sampai ke penghujungnya.

MUX SPARROW berkata...

Wah, quote yang ada di gambar itu: "Untuk apa ada kenangan andai cuma menyakitkan." mengingatkan saya pada puisi Cerita Angan nih.. :D
http://muxlimo.blogspot.com/2010/12/cerita-angan.html

MUX SPARROW berkata...

Saya ikuti cerita ini dari part 1.

Saya setuju,dengan ayat Cikgu Riduan: nama Damia Qumaira adalah nama yang cantik. ^_^

errm... kebetulan part time job saya adalah cikgu dan lecturer sastra.. saya kira, sikap Cikgu Riduan itu adalah sikap yang bijaksana. Sungguh, ia terpaksa melakukan itu... (Ini sekadar interpretasi ya.. hehehe)

Tetap saya tunggu ending kisah menarik ini. kisah cinta di sekolah memang takpernah membosankan - tak pernah mati.. ^_^

Well done, Sis... cant wait to read
the next and last part. salaam.. ^_^

Comic Comot berkata...

jalan cerita menarik...
buat saya teringat kisah cinta dgn sorg cikgu..heheee

andai benar cikgu tu ada rasa cinta pd damia, secara realitinya, dia x akan berterus terang kerana menjaga statusnya sbg seorg guru..itupun kalo benar cinta tu tulus..

Unknown berkata...

tetibe rindu nak masuk sek balik..
T_T

mizzapple berkata...

yuni : :)

biskut : tq 4 reading. :)

mizzapple berkata...

muxlimo : tq read.
nntikan the next part. :)

mizzapple berkata...

comic : tq.
yeh! btul ckp kamo. trlalu sukar bg dia utk btrus trng.

bukan : kenangan mmg xdpt d'lupakn. :)

Muhammad Hamidi Zamri berkata...

bez2.. x sabar menanti episod seterusnya... ;)

mizzapple berkata...

muhammad : tq. :)

Tanpa Nama berkata...

follow & blogwalking..

meh la jenguk belog comey ai...

salam kenal! (^_^)

mizzapple berkata...

noremy : tq.
salam kenal jga. :)

Mr.TN_SkY berkata...

hehehe..:-) nice story..=_=

MyraAyreen ^^ berkata...

http://myraayreenmurshemellow.blogspot.com/

Chakk Chakk ... laga laga pp dulu .. me datang Menjenguk .. sambil bace bace Entry yang very the buggy and buzz nih .. hehehe ..

hit me back okey dear ..

mizzapple berkata...

mr. : tq. :)

myra : tq2. i visit later.

- berkata...

wa..best..:)

Aduka berkata...

hm.. kne baca dri part 1 ni..

mizzapple berkata...

cinta : tq. :)

aduka : silakan baca.

Unknown berkata...

hrmmm..nice

tiafazunia berkata...

dah part 3 ?
tia bru fes time dtg neh!
komen dorg mcm cter ni best!
nak bacelahh! ;)

Mr.TN_SkY berkata...

dah ade sambungan hit me back ya? :p

mizzapple berkata...

masuri : tq.

tia : baca jgn xbaca. :)

mr.tn_sky : yap!

iN Laa...~ berkata...

miz apple ader tag~
tq`

hawiz berkata...

salam..follow mizz apple..klo sudi follow saya lak yer..byk info dpt kt blog mizz apple nie..bgs...

mizzapple berkata...

in laa : tq.

hawiz : tq2. :)

Unknown berkata...

wah...cerpen bersiri :) bersambung nanti bgtau ye

mizzapple berkata...

fareed : wokeh! :)

Unknown berkata...

salam, kali pertama baca dah terpaut akan keindahan bahasa dan jalan ceritanya...

mizzapple berkata...

abhamz : w'salam. tq sudi mmbaca. :)

sweet strawbery berkata...

best2..xsabar nk tunggu smbungan cerpen ni...=)

Mad Buddy berkata...

Saya kan ikuti lanjutannya, cerpen ini menarik sekali. Keep going on!

Catat Ulasan




 
design by mizzapple