.Staff Penipu.



Seorang bos sedang menunggu staff-staffnya datang ke ofis untuk bermesyuarat. Bos itu sungguh marah kerana tiada seorang pun staffnya sampai ke ofis. Tiba-tiba kelihatan salah seorang staffnya berlari menuju pintu ofis.

Satff 1 : Bos! jangan marah dulu. saya boleh jelaskan kenapa saya lewat hari ini. saya ada temu janji tetapi ia selesai lewat. saya berlari untuk menaiki bas tetapi terlepas. saya menaiki teksi tetapi teksi tersebut rosak di tengah jalan. saya terjumpa ladang dan membeli seekor kuda, sedang dalam perjalanan kuda itu jatuh dan mati, saya berlari 10 km untuk sampai ke sini.

Bos tersebut amat hairan dan pelik dengan penjelasan staff tersebut tetapi membiarkan sahaja kerana beliau dapat datang jugak. seketika kemudian 8 orang staff datang dengan keadaan kelam kabut dan bos pun bertanya setiap seorang dari mereka kenapa mereka lewat.

Bos : Kenapa kamu lewat?

Staff 2 : Saya ada temu janji tetapi ia selesai lewat. saya berlari untuk menaiki bas tetapi ia terlepas. saya menaiki teksi tetapi teksi tersebut rosak di tengah jalan. saya terjumpa ladang dan membeli seekor kuda, sedang dalam perjalanan kuda itu jatuh dan mati, saya berlari 10 km untuk sampai ke sini.

Bos itu pelik dan agak hairan dengan penjelasan staff tersebut tetapi dia telah melepaskan staff yang pertama dari apa-apa hukuman dan terpaksa juga melepaskan staff yang kedua itu. dan setiap staff yang ditanya mengapa mereka lewat dan penjelasan mereka juga sama dan akhirnya soalan ditujukan kepada staff yang ke 9.

Bos : Ha! kamu pula. apa pula penjelasan kamu?

Staff 9 : Saya ada janji temu tetapi ia selesai lewat. saya berlari untuk menaiki bas tetapi terlepas. saya menaiki teksi tetapi..

Bos : Biar saya teka! [ bos menyampuk ] teksi tu rosak kan?

Staff 9 : Bukan. ada terlalu banyak bangkai kuda di tengah jalan. teksi langsung tak boleh bergerak.

*****************************************************************************
note : pada staff2 ofis. sila beri alasan yg kukuh sbb2 anda dtg lewat ke ofis ye! :)

.sekian.

21 pengomen tegar:

Atsuko Ichirou berkata...

hurm...
logik jugak tu...
huhuu...=)

mizzapple berkata...

atsuko : huhu. :)

nora berkata...

hahahahhaa sawan je bos tu

mizzapple berkata...

nora : haha. sawan la sngt.

nub berkata...

kuda tengah jalan naa..haha

biskut berkata...

staff yang patut dilepaskan staff yang ke 9 sebab alasan dia memang bernas.hahaha...!

sungguh,petang nih aku ketawa.

mizzapple berkata...

nub : haha.

mizzapple berkata...

bisk : mmg patut d'lpskn. huhu. :)

SyedGraphiX berkata...

haha..ntah ape bos die XD

http://gengblogger.com/v/322977

mizzapple berkata...

syed : bos dia dh mengong. dpt staff cnggitu.

aizasahree berkata...

bukan mengonglah mizzapple.. tonyok tau.... wakakakakaka

mizzapple berkata...

aiza : tonyok tuh hape?

nuyuin berkata...

so skg betul ke tidak ape yg dorg ckp uh.?
huhuhu

ThomasEdison berkata...

hahaha..best2!!..menarik...
follow me back...:)

zEri sAfEerA berkata...

hakhak :)) lawak. suke bc cite2 mcm ni. ilang stress. hehe :D

izuan berkata...

seronoknya baca =)

one2paii berkata...

harap sangat kalo staff tuh adalah gua..dan bos ituh adalah lu..hari2 leh bg alasan camtuh..hahah

mizzapple berkata...

nuyuin : da nma pn penipu. cmform la xbtl. huhu

thomas : tq. :)

mizzapple berkata...

zeri : haha. btl2. :)

izuan : =)

mizzapple berkata...

one2paii : haha. xnk gua dpt staff cm lu. =p

cik bahulu oren berkata...

ske entry ni..hehe

Catat Ulasan



 
design by mizzapple