Cari Haiwan Mati Dilanggar Untuk Dipanggang??

Assalammualaikum semua. mogamoga sihat lah ye. meh tengok story kt bwh nie.

Sekumpulan pelajar Universiti Bournemouth di sini mempunyai satu cara pelik untuk mendapatkan makanan secara percuma ekoran harga makanan yang tinggi dan masalah kewangan.

Pelajar-pelajar itu mencari bangkai arnab, burung kuang bayas dan jika bertuah akan mendapat rusa yang baru dilanggar oleh kereta di sebuah sebuah jalan raya. Kumpulan itu akan mencari pelbagai jenis haiwan di tepi jalan.

Mereka juga menggunakan haiwan itu untuk sesi pengajaran bagi menunjukkan sejarah perkembangan kaedah penyembelihan haiwan.

Seorang pelajar arkeologi forensik berumur 23 tahun berkata: "Selepas menggunyah beberapa kali, saya terlupa saya memakan daging haiwan yang kepalanya dilanggar sebuah kereta."

Bagaimanapun, seorang pegawai kesihatan Majlis Daerah New Forest berkata, seseorang yang makan haiwan yang dilanggar kereta perlu berjaga-jaga dengan tahap kesihatan haiwan berkenaan yang mungkin membawa penyakit.

* tengok haiwan kena langgar pn fenin. nie nk pnggang wt makan lak. nk t'mun... je rasa.*

.Sumpahan Potret Budak Menangis.

PADA tahun 1985, rumah pasangan R o n dan May Hall yang tinggal di Yorkshire, England, hangus terbakar. Namun, sebuah lukisan budak menangis milik mereka langsung tidak terusik oleh api yang marak. Spekulasi lukisan itu menjadi punca kebakaran rumah pemilik-pemiliknya menjadikan misteri itu semakin menarik.

Budak lelaki dalam lukisan itu dikatakan seorang anak yatim piatu yang ibu bapanya mati dalam satu kebakaran. Bernama Don Bonillo, kanak-kanak tersebut berusia antara tiga hingga lima tahun ketika dia ditemui merayau-rayau oleh Bragolin di jalanan di Madrid.

Di mana saja Bonillo ditempatkan, kebakaran akan berlaku hingga dia digelar diablo atau syaitan. Sumpahan budak menangis di Yorkshire yang bermula pada September 1985 dikatakan ada kaitan dengan lukisan itu. Dan ia semakin menjadi-jadi apabila di Britain, versi lukisan itu dicetak secara komersial.

Menurut Punt, dia telah melakukan ujian di Building Research Establishment iaitu sebuah makmal berhampiran Watford yang melakukan ujian kebakaran bagi tujuan penyelidikan. Hasilnya agak mengejutkan. Api hanya membakar bahagian tepi beberapa keping lukisan budak menangis itu. Rahsianya? Lukisan itu diletakkan secara terbalik atau menghadap lantai sekali gus melindunginya daripada asap dan haba panas.

Sebuah lagi karya yang dianggap berhantu ialah sebuah lukisan yang dinamakan The Hands Resist Him. Ia dihasilkan pada tahun 1972 oleh seorang pelukis dari Oakland, California, Amerika Syarikat, Bill Stoneham.

Ia lukisan seorang budak lelaki berdiri di sebelah anak patung perempuan di hadapan pintu berpanel kaca yang berlatarbelakangkan tangan-tangan melekap di pntu kaca. Menurut Stoneham, budak lelaki itu ialah dirinya sewaktu berumur lima tahun manakala laluan pintu merujuk kepada garisan pemisah antara realiti dan mimpi.

Anak patung itu pula digambarkan sebagai pembimbing budak lelaki itu untuk melalui pintu di belakang mereka itu. Lukisan itu diposkan untuk dilelong menerusi laman eBay pada Februari 2000 dan tiba-tiba menjadi terkenal kerana misterinya. Bakal pembeli mendakwa karakter di dalam lukisan tersebut bergerak pada waktu malam dan kadangkala meninggalkan lukisan tersebut dan masuk ke dalam bilik yang mempamerkannya.

Menurut Stoneham, terdapat seorang pemilik galeri dan seorang pengkritik seni, mati dalam masa setahun selepas berurusan dengan lukisan itu.

*sekian dari epal*

Ikan Piranha Gergasi??

Salam sahabat blogger semua. Tau x ikan piranha?? besar giler ikan piranha nie. meh epal story pasal ikan piranha n pakcik nih.

Pakcik nie seorang pemancing. Nama pakcik nie Jeremy Wade berumur 52 tahun. Pakcik nie berjaya menangkap seekor ikan mirip piranha sepanjang 1.52 meter dan berat 45.39 kilogram di Sungai Congo, Afrika.

Ikan piranha nie mempunyai 32 batang gigi yang saiznya sama dengan ikan jerung putih. Ikan nie juga ditangkap dengan joran 90.7 kilogram dan menggunakan umpan seekor ikan air tawar. Ikan piranha merupakan spesies ikan harimau Afrika yang terkenal kerana menyerang manusia dan buaya. Pakcik nie amek masa lapan hari tu nak tangkap ikan nie. uishh! terer2.

Pakcik nie pesan, dia kata! "Ikan piranha nie merupakan seekor ikan yang amat berbahaya untuk dikendalikan. Jika anda tidak berhati-hati, ikan itu dengan mudah akan memutuskan jari anda.^^

* kalau berani pegang ar. comform jari hilang. wuwu*

Bunuh anak dengan Pedang Samurai??

Salam sahabat blogger semua.

Seorang ibu muda akan didakwa atas tuduhan membunuh selepas dia menetak hingga mati dua anak perempuan kembarnya berusia tiga tahun dengan pedang samurai. Monica McCarrick membunuh kanak-kanak berkenaan dan kemudian meletakkan mayat mereka pada pintu utama bagi menghalang penyelamat masuk.

Wanita berusia 28 tahun itu ditemui berhampiran mayat kedua-dua kembar itu dengan kesan luka pada lehernya. Kepala seorang kanak-kanak itu hampir putus sementara seorang lagi mempunyai beberapa kesan tikaman di perut. Monica kemudian membakar rumah pangsa yang didiaminya dan menempatkan mayat itu di di pintu masuk sebelum cuba membunuh diri.

Monica pernah ditangkap sebelum ini kerana kesalahan dadah. Dia juga pernah ditangkap kerana satu kes keganasan rumah tangga di San Diego. Menurut tunangnya, Monica sudah 'hilang akal' kerana membunuh anaknya.

*sekian laporan dari cikepal* ^^

Award. Blogger Harapan.


Salam blogger. epal dapat award lagi. wewe. tQ kepada en. izzuddin sbb bagi award kat epal. Anugerah Blogger Harapan. trharu sngt. wawa

award da dpt. so kena jwb soklan la plak kn.

slogan nape korang suka MemoriSeorangMuda
first time terjah blog beliau. n3 yg besh. wewettt

Reaksi korang lepas dapat award ni
terharu sngt dpt Anugerah Blogger Harapan. wuwu

Tag 15 kawan@blogger yang laen

sudutbertapak : ikan gelama atas para,
sila amek award nie ya.
peace. ^^

Gadis Tanpa Hidung!!


Salam sahabat semua, sht ke ari nie?? moga sihat2 lah ye [ sendiri jwb sndri tnya. wuwu ]. ari nie epal nk story pasal gadis tanpa hidung!!. ada ke lam dunia nie gadis tanpa hidung? hmm. xmustahil la kan. Kuasa Tuhan xde spe boleh halang. jom kita tgk crita kt bwh nie.


Aisha, 19, memeranjatkan masyarakat dunia apabila muncul kali pertama di muka depan majalah Time tanpa hidung.

Dia muncul depan kamera televisyen untuk menerima anugerah Enduring Heart di satu majlis untuk Yayasan Grosman Burn, sebuah pertubuhan yang berpusat di Los Angeles yang membiayai pembedahannya. Aisha menerima anugerah itu daripada isteri Gabenor California, Maria Shriver.

Ketika berusia 12 tahun, bapa Aisha mengahwinkannya dengan seorang lelaki yang didakwa pejuang Taliban, kononnya sebagai membayar hutang. Dia diserahkan kepada keluarga lelaki itu yang kemudian menderanya dan memaksanya tidur di kandang haiwan.

Apabila cuba melarikan diri, dia ditangkap dan hidung dan telinganya dipotong oleh suaminya sebagai hukuman. Apabila mereka memotong hidung dan telinga saya, saya pengsan. Pada tengah malam, saya terasa air sejuk mengalir dalam hidung saya. Saya langsung tidak dapat melihat kerana dilitupi darah.

Dia dibiarkan di kawasan pergunungan tetapi berjaya merangkak hingga ke kediaman datuknya. Bapanya berjaya menghantarnya ke pusat perubatan yang dikendalikan tentera Amerika Syarikat, tempat dia dirawat selama 10 minggu. Mereka kemudian menghantarnya ke sebuah pusat perlindungan rahsia di Kabul dan dihantar ke Amerika Syarikat Ogos lalu.

Sekarang aisya mampu tersenyum lebar kerana mendapat hidung palsu yang baru.

note : kejam tul suami dia. ngeri..

Award Lagi!!


Salam semua. epal dapat award lagi ari nie. wuwu
thanx to Filza kerana beri award ini kt epal. peace.



so, da dpt award kena jwb la kn. wewe

1. apa yang sedang bermain di fikiran anda sekarang.
nak kejar cita2 yang belum kesampaian. wuwu

2. Apakah nama samaran anda.
lynn | cikepal

3.Senaraikan 3 nama org yang anda sayang
Allah s.w.t. | famili | teman2

4.Panggilan untuk si dia?
si dia?? lom ade. wuwu

5. Hadiah yang paling diimpikan dari yang teristimewa
ssuatu yg berharga. yg pnting warna violet. wee

6. Belog mana yang paling suka visit?
semua blog yg sudi singgah blog epal.

7. Tag 5 blog yang anda suka.

biskut

cikliz

cik.kipas

kamil.ace

akuinsomnia

note : mcm biasa la kn. sila ambil ye. tq.
jalan2 masuk longkang,
korang amek. buat. kn senang.
peace.

Award!!


Salam semua sahabat blogger. epal nk ucapkan terima kasih pada
akk lin yang sudi memberi award nie walaupun baru je kenal. tq2. peace. ^_^


maka dengan ini epal kena jawablah. wewe

1.thanks the person who gave u dis award and the link of the person:
tice lin

2. spread the award to 5 bloggers who you like & you think their blogs are awesome:
1. budaknakal
2. ainismaira
3. rahimah
4. apikpehe
5. sabri

3. tell 7 things about youself:

1. like hangout | shopping.
2. gile2 blogging.
3.like baby cute mute mcm epal. wewe [ pasan jek ]
4. sangat pemalu | sensitif. [ kdg2 je ]
5. suka bekarya | melukis kartun.
6. suka makan. makan. dan makan.
7. menyayangi keluarga n semua yang epal kenal. peace

note : jalan2 npk kera,
korang jgn lpe amek award nie ya. ^_^

Dr Sheikh Muszaphar & Dr Halina selamat diijabkabulkan


Assalamualaikum semua sahabat2 blogger. ada baik ke ari ini?? moga baik2 lah ye. rini epal nk kngsikan cerita tentang Angkasawan negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor dan pasangannya, Dr Halina Mohd Yunos selamat diijabkabulkan dengan sekali lafaz tepat jam 11.40 pagi tadi, di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin.


Pasangan dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan, Mohd Yunus Mohd Ali dengan bersaksikan Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali. Didoakan supaya kekal hubungan yang terjalin sehingga akhir hayat..

Ustaz ada cakap.. Jangan doakan org "Semoga kekal ke anak cucu.." Takut nanti, dah bercucu, terpisah plak dek kerana doa kite tu.. So, better sebut "Semoga kekal ke akhir hayat.." Itu doa yang terbaik untuk pasangan baru kawen.. hehehe.. Ustaz kata, bukan aku.. wuwuwu..

P/S : Bahagianya mereka ^_^

Reunion PLKN | sdey xdpt p :(

Salam sahabat blogger semua. moga sihat2 sejahtera d'hari minggu nie. Jabatan Latihan Khidmat Negara ( PLKN ) menjemput semua bekas pelatih Program Latihan Khidmat Negara ( PLKN ) dari Tahun 2004 hingga 2010 ( Siri 1 hingga 7 ) kerana mengadakan Majlis Perjumpaan yang dianjurkan di semua Kem PLKN di seluruh Negara pada 9 oktober 2010 jam 10.00 pagi. Dengar je berita tu rasa best ja. semangat b'kobar2 rasa macam nk join sekali lg program nih. mmg best giler. tp tu cerita semalam. tp rini epal sdey xdpt p reunion PLKN. semalam bukan main semangat nak p, tp rini t'lepas bas pulak. MyEm0.Com sepatutnya pukul 8 epal kena tnggu dkt picp up point, tp kul 10 baru epal kua. waaaaa.. sdey giler.. MyEm0.Com padan la muka, semalam bukan main gembira sngt nk p, hambik kau trlepas bas riniMyEm0.Com..

nie senarai pick up point yg sepatutnya epal tnggu.










klik untuk tumbesaran

sdey. sob3..mybe yg dapat g reunion 2 happy giler kt sne. ngeeee. nie yg jeles nih.MyEm0.Com

p/s : nk tau nape epal trlepas bas?? epal bngn lmbt la.. shtttt. diam2 sudah.

Award Lagi!!


Assalammualaikum sahabat blogger semua. epal dapat award nie dari kyraismera. thnx 4 the girl give me award. sory late ^_^.

1.Write 5 interesting facts about the person who gave u this award
lebih selesa dipanggil kyra.
suka warna pink, kuning n ungu.
seorang yang gila blogging.
suka baca novel n buat cerpen.
lagu dalam blog beliau " Big Big World ".

2. Write down 10 interesting facts about yourself and your hobby
seorang yang periang| pemalu.
sukakan kanak-kanak.
gemar b' shopping | hangout.
suka aktiviti yang lasak | melancong.
suka makan buah epal | gila violet.
gila b'blogging. ( semenjak dua menjak nie je )
baca novel bila time free.
suka makan bila tak lapar. ( tipu je )
suka kacau orang. ( dulu2 masa time sekolah )
suka amik gambar | melukis kartun. ( skg da jrng melukis | al-maklumlah bz mnjang )

3.Pick your most 10 deserving recipients and describe them
annyss
ezao' edogawa
nasz
fadhli
khuzai
hafizm
hafizi
pelangi
my territory
ben

p/s : pada yang dah kena tag jgn lupa jlnkan tanggungjwb anda. ngeeee



 
design by mizzapple