Ikan Piranha Gergasi??

Salam sahabat blogger semua. Tau x ikan piranha?? besar giler ikan piranha nie. meh epal story pasal ikan piranha n pakcik nih.

Pakcik nie seorang pemancing. Nama pakcik nie Jeremy Wade berumur 52 tahun. Pakcik nie berjaya menangkap seekor ikan mirip piranha sepanjang 1.52 meter dan berat 45.39 kilogram di Sungai Congo, Afrika.

Ikan piranha nie mempunyai 32 batang gigi yang saiznya sama dengan ikan jerung putih. Ikan nie juga ditangkap dengan joran 90.7 kilogram dan menggunakan umpan seekor ikan air tawar. Ikan piranha merupakan spesies ikan harimau Afrika yang terkenal kerana menyerang manusia dan buaya. Pakcik nie amek masa lapan hari tu nak tangkap ikan nie. uishh! terer2.

Pakcik nie pesan, dia kata! "Ikan piranha nie merupakan seekor ikan yang amat berbahaya untuk dikendalikan. Jika anda tidak berhati-hati, ikan itu dengan mudah akan memutuskan jari anda.^^

* kalau berani pegang ar. comform jari hilang. wuwu*

10 pengomen tegar:

Cik Bulat berkata...

ni ikat sepat lah. hahaha

si biskut berkata...

rasanya kat tempat kita ada tak?

Miss Annaz berkata...

tengok gg dia jer dh goyang..
belum try pegang lg...
hua..hua..hua..

Maharany berkata...

Macam mana pakcik tu boleh tahan sampai 8 hari ?
Dahsyat, dahsyat.

cikepalviolet berkata...

cik bulat : klo kt malaysia mybe org pnggl ikan sepat. tp kt sna org pnggl ikan piranha! :p

biskut : rasanya kt malaysia xde larh.

MissAnnaz : tau xpe. klo nk jari hilang. try ar pgang. ngeee

Maharany : ikan 2 besau n ssah lak nk tngkp. of cv le smpi 8 hari. weee

.azie. berkata...

gigi ikan tue comey la...kua3

aman_arab berkata...

mesti pakcik ni ade ilmu kebal..selamber jer dia turun dalam sungai walaupun tahu sungai tu ader giant piranha..

suffian berkata...

rancangan kegemaran monster fish..

sedutzone berkata...

try pakai spek 3d tadi... tak nampak aper2 pon?

fadhli berkata...

wow, besar tuh!! :)

Catat Ulasan



 
design by mizzapple