'Anak Saya Tak Terbabit Jenayah'

MENTERI Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar  menyampaikan ucapan takziah kepada ibu  remaja kena tembak, Norsiah  Mohamad   di rumahnya di Shah Alam, semalam.

MENTERI Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar menyampaikan ucapan takziah kepada ibu remaja kena tembak, Norsiah Mohamad di rumahnya di Shah Alam, semalam.

"Saya yang lahirkan dia, saya yang besarkan dia dan sekarang saya mahu membersihkan namanya pula," rintih Norsiah Mohamad, 60, ibu kepada Aminulrasyid Amzah, 15, remaja yang mati ditembak polis dalam satu kejadian di Seksyen 11, di sini, kelmarin.

Beliau mendakwa anak bongsu daripada lapan beradik itu tidak terbabit dalam aktiviti jenayah seperti dilaporkan media.

"Arwah Amirul seorang anak yang manja, tak mungkin dia terbabit dalam kegiatan jenayah.

“Saya tau anak saya, dia bukan seperti yang disebarkan dalam akhbar. Saya tau siapa anak saya," katanya pada sidang media berhubung kes itu di rumahnya, di sini, semalam.

Norsiah, seorang ibu tunggal sehubungan itu meminta polis menyiasat kes kematian anaknya dengan telus bagi mencari keadilan.

Ditanya sama ada pihaknya akan menyaman polis, Norsiah berkata, perkara itu akan dibincangkan bersama anggota keluarganya.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar, yang hadir sama pada sidang media itu berharap kes itu dapat disiasat dengan telus bagi mencari keadilan dan kebenaran.

"Saya harap kes ini tidak disensasikan atau dipolitikkan," katanya bersimpati dengan kejadian yang menimpa pelajar Tingkatan Tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 9, di sini itu.

Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata, beliau akan membangkitkan isu itu dalam mesyuarat Kabinet hari ini untuk perhatian kerajaan.

Katanya, Umno negeri sedia menawarkan bantuan guaman kerana keluarga terbabit berhak menyaman polis dan Kerajaan Malaysia, selain mengadu kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam).

Sementara itu, kira-kira jam 2 petang, Norsiah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam di Seksyen 11, antaranya menuntut kes anaknya itu disiasat Bukit Aman.

Beliau ditemani beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan aktivis peguam ketika membuat laporan itu. Hadir sama, Ketua Penerangan PKR Latheefa Koya; Exco kerajaan negeri, Yaakob Sapari; Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam.

Kakak Aminulrasyid, Tuty Shaninza Anom Amzah, 36, berkata beliau terkejut mendengar berita mengenai adiknya yang ditembak kira-kira 100 meter dari rumahnya.

Katanya, arwah bukan seorang penjenayah, tetapi anak yang sangat menghormati orang tua selain turut aktif kegiatan kokurikulum. sehingga mewakili pasukan bola sepak daerah Petaling.

"Saya berharap pihak polis menyiasat kes kematiannya dengan telus supaya keadilan dan kebenaran berhubung kes ini dapat ditegakkan, sekali gus dapat membersihkan nama Aminulrasyid," katanya.

Berikutan kejadian itu, empat anggota peronda dari IPD Shah Alam, kini diarah melakukan tugas di pejabat bagi membolehkan siasatan terperinci kes itu dijalankan..

P/S : Kesian kan..

Perbezaan Antara Suka, Sayang Dan Cinta!!

Saat kau MENYUKAI seseorang, kau ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri.

Saat kau MENYAYANGI seseorang, kau ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri.

Saat kau MENCINTAI seseorang, kau akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya walaupun kau harus mengorbankan jiwamu.

Saat kau menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"

Saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"

Saat kau mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya.

SUKA adalah saat ia menangis, kau akan berkata "Sudahlah, jgn menangis."

SAYANG adalah saat ia menangis dan kau akan menangis bersamanya.

CINTA adalah saat ia menangis dan kau akan membiarkannya menangis dibahumu sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama. "

SUKA adalah saat kau melihatnya kau akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan dan menawan."

SAYANG adalah saat kau melihatnya kau akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu.

CINTA adalah saat kau melihatnya kau akan berkata,"Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku."

Pada saat orang yang kau SUKA menyakitimu,maka kau akan marah dan tak mau lagi bicara padanya.

Pada saat orang yang kau SAYANG menyakitimu,engkau akan menangis untuknya.

Pada saat orang yang kau CINTAI menyakitimu,kau akan berkata,"Tak apa dia hanya tak tau apa yang dia lakukan."

Pada saat kau suka padanya, kau akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.

Pada saat kau sayang padanya, kau akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.

Pada saat kau cinta padanya, kau akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus.

SUKA adalah kau akan menemaninya bila itu menguntungkan.

SAYANG adalah kau akan menemaninya di saat dia memerlukan.

CINTA adalah kau akan menemaninya tak perduli bagaimana pun keadaanmu.

SUKA adalah hal yang menuntut.

SAYANG adalah hal memberi dan menerima.

CINTA adalah hal yang memberi dengan rela.

Biayai Teman Lelaki Sanggup Jual 'Body'

Memakai tudung mencerminkan keimanan seseorang wanita tetapi bagi seorang ‘kupu-kupu siang dan malam’ ini, dia berbuat demikian untuk menyembunyikan kegiatan hariannya.

Pekerjaannya bermula seawal jam 12 tengah hari dan berakhir sehingga jam 3 pagi jika dia memilih melakukan kerja lebih masa selepas selesai kerja tetapnya di spa maksiat di ibu kota yang berakhir sekitar jam 12 tengah malam.


Wartawan Metro Ahad menjejak kegiatan wanita berusia 22 tahun itu selepas menerima maklumat daripada seorang rakan yang pernah melanggannya.


Maklumat diterima mendakwa Lina, yang bekerja di spa maksiat, meletakkan harga tinggi kepada pelanggan yang mahukan khidmatnya di luar.


“Ketika mengambilnya di luar tempat kerjanya kira-kira jam 12.30 pagi, saya seolah-olah tidak percaya ‘kupu-kupu’ yang saya langgan itu bertudung. Bagaimanapun, pakaiannya ketat juga.

“Ketika tiba di hotel tempat saya menginap, dia segera membuka tudung dan ketika itu baru kelihatan tembelangnya,” kata rakan dikenali sebagai Rozman itu.


Menurutnya, dia memperoleh nombor telefon Lina daripada seorang lagi ‘kupu-kupu’ yang sama ‘2x5’ dengan Lina.


“Saya mahu melanggan orang lain, tetapi dia tidak larat buat ‘kerja lebih masa’ lalu memberi nombor telefon Lina. Saya hubungi Lina dan kebetulan dia habis kerja.


“Pada mulanya harga yang ditawarkan RM800 tetapi berasakan tak berbaloi, saya tawar menawar. Kesudahannya dia bersetuju dengan harga RM500 untuk tempoh dua jam. Saya mengambilnya dan baru saya tahu dia bertudung,” katanya.


Rozman berkata, berdasarkan perbualan mereka, Lina mengaku melakukan pekerjaan terkutuk itu kerana teman lelaki.


Katanya, Lina mendakwa teman lelakinya belajar di luar negara.


“Cinta punya pasal, teman lelaki suruh jual ‘body’ kerana upahnya lumayan. Menerusi hasil itu Lina membiayai pengajian teman lelakinya.

“Lina memberitahu, teman lelakinya yang memperkenalkan dia dengan ‘captain’ spa maksiat sehingga dia terjerumus dalam pekerjaan itu,” katanya.


Bagi membuktikan kebenaran dakwaan Rozman, wartawan Metro Ahad menghubungi Lina untuk membawanya keluar, namun cubaan kali pertama gagal kerana dia memberitahu ramai pelanggan sehingga tidak larat membuat kerja luar.


Cubaan kedua berjaya kerana dia sanggup bekerja lebih masa berikutan tidak ramai pelanggan pada hari itu.


Tidak seperti dimaklumkan Rozman, Lina meminta bayaran RM1,000 untuk tempoh dua jam dengan alasan pelanggan baru.


Namun apabila ‘menjual’ nama Rozman, baru Lina bersedia mengurangkan harga kepada RM500.


Wartawan mengambil Lina kira-kira jam 1 pagi di luar tempat dia bekerja. Benar seperti diperkatakan Rozman bahawa Lina bertudung.


Ikuti perbualan wartawan dengan Lina Wartawan (W): Saya bawa kawan.


Lina (L): Kenapa datang dua orang?

W: Tak apa. Lepas sampai hotel kawan nak pakai kereta jumpa kawan dia.


L: Kita nak pergi hotel mana? W: Hotel ***** L: Janji 2 jam RM500 tau.


W: Iyalah. Eh... awak pakai tudung?

L: Habis itu, abang tengok saya pakai apa? W: Tak sangkalah pula.


L: Memang kalau di luar saya pakai tudung. Masuk spa, tukar bajulah.


W: Baju seksi? L: Iya. Nak tarik perhatian pelanggan.


W: Lama dah kerja? L: Tak sampai setahun.


W: La... baru lagi. Kenapa kerja macam ini?

L: Nak ‘support boyfriend’ belajar kat ‘overseas’. Saya pun sebenarnya nak sambung belajar juga.


W: Bohonglah.


L: Kalau abang tak percaya sudahlah. Boyfriend saya baru belajar dan saya kenalah tolong. Dia belajar kat Australia, kos tinggi di sana.


W: Kenapa buat macam tu?

L: Kami dah bercinta sejak sekolah lagi, saya buat semua ini untuk dia. Dia bagi jalan, saya buat. Saya bukan baik pun.


W: Banyak ke dapat duit kerja macam ini?

L: Kalau ikutkan, apa yang saya bagi dah lebih daripada cukup, buat kerja ni pendapatannya lumayan tetapi saya juga perlu simpan duit untuk sambung belajar di kolej nanti. Sebab itu saya buat kerja lebih masa dan terima ‘outcall’ (perkhidmatan di luar) pelanggan.


W: Lumayan ke? Berapa banyak awak boleh dapat sebulan kalau macam tu?

L: Boleh tahan, untuk satu pelanggan saya dapat komisen RM100, kalau ada 10 pelanggan sehari ‘income’ dah cukup banyak dah. Biasanya saya kerja 20 hari je sebulan, kurang-kurang pun boleh kumpul RM10,000 sebulan. Kalau kerja lebih, boleh dapat banyak lagi.


Namun kena juga bagi tips kat kapten (bapa ayam) setiap hari. Sehari saya biasanya bagi RM50 hingga RM100, itu tak masuk bayaran tetap untuk kapten yang ‘jaga’ saya di sini. Sebulan saya kena bayar RM3,000. Itu tak termasuk ‘income’ ‘outcall’, saya boleh dapat ekstra RM5,000 sebulan.


W: Kata tadi nak sambung belajar, kat mana?

L: La... dah bagitau tadi nak belajar kat kolej, kat mana tu abang tak perlu tahu. Apasal banyak tanya sangat?

W: Saja.
L: Saya tak sukalah banyak tanya macam ini.


Selepas mendapat maklumat dikehendaki, wartawan memberitahu tidak jadi hendak melanggannya. Lina marah dan meminta RM500 seperti dijanjikan.


Pada mulanya wartawan hanya mahu memberi RM50, tetapi Lina berkeras mahu lebih daripada itu kerana jika tidak, dia tidak mahu turun, malah mengugut mahu menghubungi samseng.


Selepas bertegang urat 15 minit, Lina meminta dibayar RM200 dan dihantar ke lokasi dikehendakinya.

P/S : Berakal tapi kurang panduan agama..

Tokoh agama dan penceramah bebas, Fauzi Mustapha, berkata ramai remaja yang terjebak dalam masalah sosial sebenarnya tidak dilengkapkan dengan panduan agama hingga sanggup mengetepikan soal haram dan dosa walaupun memiliki akal serta pendidikan baik.
Mengulas tindakan gadis bernama Lina, 22, yang sanggup menggadai maruah semata-mata untuk mengejar wang dan menanggung sara hidup teman lelakinya yang belajar di luar negara, beliau berkata, pengisian rohani terlalu longgar hingga membuatkan mereka terjebak dengan dosa tanpa pertimbangan sewajarnya.
“Apapun, bagi saya ia (masalah) sebenarnya berpunca daripada pendirian individu itu sendiri,” tegasnya.
Beliau berkata, mereka memberi alasan untuk mendapatkan wang dan pendapatan tetapi sebenarnya turut didorong nafsu dan ini yang dikatakan jiwa serta rohani sangat longgar.
Perunding Pakar Motivasi, Dr Rubiah Kulup Hamzah, pula berkata apa yang berlaku terhadap Lina menunjukkan kepincangan masyarakat yang tidak mengendahkan ilmu agama kepada anak.
“Kita hanya pentingkan soal pencapaian anak dalam akademik tetapi soal agama dan kerohanian diketepi hinggakan mereka (anak) tidak takut hukum-hakam agama.
“Lihat ibu bapa zaman sekarang, mereka bangga anak dapat keputusan cemerlang 10A atau 12A dalam Sijil Pelajaran Malaysia tetapi perkara berkaitan ilmu agama terabai. Fenomena ini sungguh menyedihkan dan perlu ditangani,” katanya.
Menurutnya, dia pernah mengendalikan kes berkaitan seks bebas serta hamil luar nikah dan rata-rata remaja yang terbabit dalam masalah itu dikaburi dengan cinta buta dan sikap individualistik.
“Ada (remaja) yang saya temui mengatakan apa yang mereka lakukan adalah hak individu, malah lebih menyedihkan ada yang berbuat begitu kononnya atas dasar cinta dan pengorbanan mereka untuk kekasih (teman lelaki).
“Iman mereka lemah meskipun ada yang memiliki latar belakang pendidikan dan agama yang baik. Inilah contoh jiwa yang kosong daripada ilmu kerohanian agama,” katanya.
Sementara itu, Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Zainul Rijal Abu Bakar, mengatakan satu faktor yang mendorong gejala sosial berleluasa dan tidak ditakuti remaja kerana ‘kelonggaran’ sistem perundangan di negara ini.
“Kelonggaran yang saya maksudkan itu adalah daripada segi hukuman, ia masih tidak memadai dan terlalu ringan iaitu sekadar membabitkan denda dan penjara, sedangkan dosa yang mereka lakukan itu sangat besar.
“Dalam situasi sekarang, lebih-lebih lagi masalah sosial yang semakin parah hari ini, wajar sekali jika ada satu undang-undang yang boleh menakutkan mereka berbuat demikian dan pada masa sama perlu ada satu formula terapi dan pemulihan yang berkesan untuk golongan itu,” katanya.

Pelajar Kecewa Diejek Rakan

Tertekan diejek rakan kerana cinta ditolak dipercayai menjadi punca seorang pelajar tingkatan dua sebuah sekolah di sini, cuba terjun dari tingkat tiga bangunan sekolah terbabit, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, pelajar lelaki yang baru kematian bapa sebulan lalu bertindak nekad keluar dari bilik darjah dengan memecah cermin tingkap dan berdiri hujung koridor bangunan setinggi sembilan meter.

Dia bertindak demikian selepas tidak tahan diejek rakan sekelas dan aksi dramatiknya menyebabkan pelajar dan guru sekolah kelam-kabut. Tambahan pula ketika itu pelajar bersiap untuk pulang.

Ibu pelajar itu yang juga guru sekolah berkenaan serta datuknya turut berada di tingkat tiga bangunan berusaha memujuknya, tetapi tidak berhasil. Bagaimanapun, anggota Pasukan Bomba dan Penyelamat Kangar bertindak pantas menangkap pelajar dari belakang selepas mengumpan air.

“Saya difahamkan dia sebelum itu mengancam memukul dua pelajar perempuan di kelas sama apabila cintanya ditolak. Perbuatannya diperhati pelajar lelaki yang kemudian mengejeknya.

“Tambahan pula pelajar perempuan terbabit bercadang mengadu perbuatannya kepada guru hingga menyebabkan dia hilang kawalan lalu memecah cermin tingkap dan keluar untuk terjun tingkat tiga bangunan kelas,” kata seorang pelajar yang enggan dikenali.

Menurut pelajar itu, rakannya juga mengalami kerunsingan selepas kematian bapanya yang juga seorang pensyarah sebuah institut perguruan di Kangar, sebulan lalu.

Anggota pasukan penyelamat mengambil masa kira-kira sejam memujuk sebelum menyelamatkan pelajar berkenaan.

Ketua Polis Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin yang berada di tempat kejadian berkata, remaja terbabit beberapa kali mengancam dengan mengangkat kaki untuk terjun bangunan hingga menimbulkan rasa cemas pasukan penyelamat dan guru.

“Pelbagai usaha dilakukan untuk memujuknya supaya kembali ke bilik darjah, tetapi tidak berhasil. Selepas sejam, pasukan penyelamat menangkapnya daripada belakang.

“Dia meronta-ronta sambil menjerit dan cuba melepaskan diri untuk terjun semula, tetapi dihalang pasukan penyelamat,” katanya.

Menurutnya, siasatan lanjut dilakukan bagi mengetahui punca pelajar terbabit cuba terjun bangunan, tetapi tidak menolak berpunca akibat tekanan.

Sendiri Lagi!!

Sayu terpisah
Hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
Berhembus angin rindu
Begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

Hujan lebat mencurah kini
Bagaikan tiada henti
Kaulah laguku kau irama terindah
Tak lagi ku dengari

Kau pergi
Pergi
Sepi tanpa kata
Terdiam dan kaku tak daya kau ku lupa
Apa pun kata mereka
Biarkan kenangan berbunga di ranting usia

Photobucket

P/S : Kini cinta hanya tinggal kenangan..

Pensel 8 Hari Dalam Alat Sulit

Seorang remaja lelaki bukan sekadar merogol rakan sebayanya, malah turut menyumbat sebatang pensel ke dalam kemaluan mangsa dipercayai bagi tujuan suka-suka.

Tindakan terbabit hanya terbongkar selepas doktor menemui pensel sepanjang empat sentimeter itu yang masih ‘tertanam’ dalam kemaluan mangsa.


Difahamkan, mangsa berusia 14 tahun berkenaan tidak menyedari kewujudan pensel itu yang dicucuk suspek ke dalam kemaluannya sejurus selepas memperkosanya dalam kelas pada 13 April lalu.


Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosli Hassan, berkata mangsa yang juga anak terbuang dan tinggal di rumah kebajikan sebelum ini dilaporkan menjadi mangsa rogol yang berlaku dalam kelasnya di sebuah sekolah di Rawang di sini.


Menurutnya, dalam kejadian terbabit mangsa dirogol ketika waktu rehat ketika kebanyakan pelajar kelas berkenaan keluar untuk makan di kantin.


“Namun berdasarkan siasatan, suspek turut ditemani beberapa rakan lelaki lain yang bertindak sebagai ‘penjaga’ yang berkawal di pintu kelas. “Rakannya itu dipercayai menutup pandangan dari luar supaya perbuatan rogol terbabit selama lima minit tidak dilihat sesiapa.


“Rakan suspek dipercayai sengaja bersubahat dan polis akan memberkas beberapa lagi pelajar lain dalam tempoh terdekat,” katanya ketika ditemui di pejabatnya, semalam.


Menurutnya, mangsa yang diperkosa suspek dihantar ke Hospital Selayang untuk menjalani pemeriksaan lanjut.


“Agak mengejutkan apabila mangsa tidak menyedari kewujudan pensel yang dimasukkan suspek ke dalam kemaluannya sejak lapan hari lalu. Doktor yang melakukan pemeriksaan mengeluarkan pensel itu.

“Hasil pemeriksaan lanjut juga mendapati mangsa sudah mengandung sebulan. Ini sekali gus membuktikan mangsa pernah diperkosa sebelum ini,” katanya.


Ditanya sama ada mangsa dirogol suspek sama, beliau bagaimanapun enggan mengesahkan perkara itu berikutan pegawai penyiasat belum mengambil keterangan kali kedua daripada mangsa.


“Fakta terbaru ini mungkin menjadi petunjuk baru mangsa pernah diperkosa di lokasi lain di sekolah sama. Setakat ini, suspek pelajar lelaki itu direman enam hari untuk membantu siasatan,” katanya.

Gigi Palsu Tercabut!!

salam sahabat..
rini xtau nk mskkn n3 ape.. belek2 lam email npk pic nie.. so cik lynn nk shre ngn u all sume..
n3 nie tntng gigi palsu tercabut, bnyi cm kelakar kn..huhu
hmm..layan jelh pic2 kt bwh nie..

Photobucket

1 : AaaaaaChooommmmmm

Photobucket

2 : Nampak x gigi dia da nk tkluar

Photobucket

3 : Haaaa.. kn da tkluar tu.. Agk2 smpat x dia tngkap gigi dia 2???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Photobucket

4 : Hhahaha.. Nsib smpat tngkap.. Da mcm tok wan rpenye..

Photobucket

5 : Nie yg pling kelakar..still bleh senyum agy..huhu


P/S : Pada pemakai gigi palsu tu, pndai2 la cri tmpt yg ssuai klo da jd cmnie.. (",) hoho


Perkosa Gadis Nahas

Lagi2 kes rogol, perkosa, mangsanye cmform la wanita xkn laki plak kan.. hm.. layan jelh..

Seorang remaja perempuan bukan saja menderita kesakitan apabila tangan kirinya patah akibat kemalangan tetapi menjadi mangsa rogol seorang lelaki kejam yang sebelum itu menyembur sesuatu ke mukanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.45 pagi semalam, mangsa berusia 19 tahun yang menunggang motosikal bersama rakannya berusia lingkungan 40-an, dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Jalan Pasir Pedamar di Kampung Pasir Pedamar, dekat sini.


Bagaimanapun, sebaik tiba di sebuah sekolah rendah di Jalan Pasar, mangsa menyedari seorang lelaki berbadan sasa mengekori motosikal yang ditunggangnya menyebabkan mangsa bertindak memecut motosikalnya.


Suspek kemudian memintas motosikal ditunggang mangsa sebelum menyembur sesuatu ke arah muka mangsa menyebabkan dia hilang kawasan sebelum terbabas dan jatuh ke tepi jalan.


Timbalan Ketua Polis Hilir Perak, Superintendan Mohd Zaki Harun, berkata mangsa yang juga anak bongsu daripada lima beradik, dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas selesai bekerja sebagai pembantu ibunya di sebuah kedai makan.


“Kemalangan itu menyebabkan mangsa patah tangan kiri dan luka di paha kiri, manakala rakannya cedera ringan di badan dan kaki,” katanya.


Menurutnya, mangsa yang meraung kesakitan, kemudian dihampiri suspek yang bukannya cuba menolong sebaliknya bertindak meraba bahagian sulit mangsa.


Katanya, suspek turut mengugut akan mencederakan mangsa dengan topi keledar jika dia cuba melawan.


“Suspek yang tidak mengendahkan jeritan kesakitan mangsa bertindak mengangkat dan membawanya menunggang motosikal ke sebuah tandas awam tidak jauh dari tempat kejadian.

“Sebaik membawa masuk mangsa ke dalam tandas, suspek merogolnya dan melarikan diri selepas kejadian itu,” katanya.


Mohd Zaki berkata, mangsa kemudian berjalan pulang ke rumahnya dalam keadaan kesakitan sebelum memberitahu kejadian itu kepada ibunya yang sebelum itu dimaklumkan mengenai kemalangan menimpa anak bongsunya itu oleh rakan mangsa yang turut cedera.


Mohd Zaki berkata, ibu mangsa kemudian membawanya ke Balai Polis Teluk Intan untuk membuat laporan mengenai kejadian itu sebelum mangsa dan rakannya dihantar ke Hospital Teluk Intan (HTI) bagi menerima rawatan.

P/S : Giler btul mamat tuh..

Award!!

First Dapat Award.. thnx pada SweetForest kerana mengetag cik lynn.. sangat menghargai, next time kasi la lgi, hehe.. So kta enjoy!! eh2 slap, tgk je kt bwh nih..

Copy award ni macam dapat Grammy Award.
cumel giler bear nih..cm bear ak je..huhu

Bagitahu siapa dan link blog pemberi award ni.

Tag nie dari SweetForest..
sahabat dari blogger..

FIVE name that people call you

lynn
siti
kak lynn
comel [ hoho, comel ke ]
mak teh

FIVE important dates in your life

06/03 - besday cik lynn
30/05 - besday mama
02/06 - besday papa
26/11 - besday my love
16/04 - anniversary lynn n iswadi

FIVE things that you done yesterday

shopping smpi poket kering
servis kete
mengemas rumah [ rajin le sngt ]
joging petang
tengok tv sampai lebam

FIVE ways to be happy

with him
with family
shopping
holiday
always smile

FIVE favourite movies

Adnan sempit
Ayat-ayat cinta
Syurga Cinta
Winter Sonata
Full House

FIVE favourite hobbies

Reading
Berblogging
Cooking
Surf internet
Driving

FIVE favourite places for vacation

Teluk cempedak, Pahang
Langkawi, The best vacation
Pulau perhentian, tganu
Korea
Bukit merah

FIVE reasons you answers the survey

mengisi masa lapang
suka jawap tag
menghargai sahabat blogger yang mengetag
xda keje
apa lg eh! xde dh kot..huhu

FIVE persons to tag

Chechenglisme
Ice Lemon Tea
eQuRlz
MummyQistina
Salmia

P/S : Da selesai tag n jgn lupe jlnkn tnggungjwb anda..hehe if rajin, tiada paksaan..

Inikah Yang Harus Terjadi???

Salam sahabat..
n3 kali nie agak lain skit dr kebiasaan so lyannn je..
bait2 puisi dibwh, lagu n lirik..

Ku menjerit pada langit
Tapi langit terdiam tanpa jawapan
Ku terdiam tanpa bicara
Seketika dunia ku rasakan gelap gelita

Semua mimpi ku telah hilang
Tak dapat ku tahan lagi kekecewaan kali ini
Terus menghimpit jiwaku
Airmataku terus mengalir

Penantian yang hanya sia2
Kini kusedari setelah lama bersama
Berakhirlah kini sebuah harapan
Impian hanya tinggal kenangan..



Doaku agar kau kan selalu bahagia
Agar kau temui insan tulus menyayangimu
Lepaskanlah diriku kerna keredhaanmu
Bukan kerna dendam jua bukan kerna kau terpaksa

Ku tinggalkan memori bersamamu
Ku undur diri bersama harapan

Tidak kesampaian cinta kita
Ku bawa harapan ku pendam rahsia
Ku di kejauhan mendoakan
Agar kau bahagia tiada lagi duka

Daku rela mengundur diri
Ku pasti dikau kan fahami

Tiada penyesalan kasihku korbankan
Andai telah tertulis ku terima ini bukannya ku pinta
Oh pergilah dikau diiringi keikhlasanku,
Cuma pengalaman mengisi kekosongan mimpiku

P/S : Cinta itu lebih bererti jika tidak kesampaian kerana kita lebih menilai erti cinta yang sebenar..

Godaan Pak Hitam

Salam sahabat..

Seorang wanita yang sudah bercucu bukan saja lebur lebih RM600,000, malah tergamak mengheret suaminya yang menghidap penyakit angin ahmar ke mahkamah untuk menuntut cerai selepas menjadi angau dek panahan cinta palsu playboy warga Afrika.

Menceritakan kisahnya ketika ditemui baru-baru ini, kata Sofea, dia mula menyedari diperdayakan apabila wang simpanan serta tabungan di Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) berjumlah lebih RM600,000 hangus begitu saja.

Photobucket

sekadar gambar hiasan

“Sebelum itu, apabila mengetahui dia ditahan pihak berkuasa, saya masih menghubunginya dan menyediakan tiket penerbangan untuk dia pulang ke Nigeria pada Mei tahun lalu.


“Namun hati saya menjadi tidak keruan sepanjang dia pulang, menyebabkan saya membuat kerja gila apabila sanggup menaiki penerbangan selama 14 jam untuk ke negara terbabit semata-mata untuk bertemu lelaki berusia 42 tahun itu,” katanya.


Sebaik tiba di negara itu, dia terkejut apabila mendapati lelaki itu yang dikenali sebagai Fareed hidup mewah dengan memiliki pelbagai aset seperti perniagaan, ladang ternakan ikan, beberapa unit pangsapuri yang disewakan serta banglo mewah.

“Dia mengaku semua harta diperoleh hasil kegiatan jahat dengan memperdayakan wanita bukan saja di Malaysia, malah beberapa negara lain.


“Setiap kali dihantar pulang oleh pihak berkuasa tempatan, dia mencari lokasi baru untuk dikunjungi semata-mata mengikis wanita malang lain sebagai cara mudah mencari kekayaan,” katanya yang masih tidak boleh melupakan teman lelakinya.


Bagaimanapun, menurut Sofea, lelaki terbabit masih menghubunginya menggunakan SMS bagi meminta bantuan kewangan menggunakan pelbagai alasan di samping berjanji akan mengahwininya.


“Ketika dia di negara ini, saya sedar pada masa sama saya ‘dimadukan’ dengan wanita tempatan lain, namun tidak mampu meninggalkannya.


“Walaupun pernah diserang teman wanitanya yang lain kerana didakwa merampas Fareed, saya tidak peduli, malah sanggup berjanji sehidup semati dengannya,” katanya.


Menceritakan kisah pertemuan mereka dua tahun lalu, Sofea berkata, dia diperkenalkan kepada Fareed oleh rakannya yang turut menjalin hubungan dengan lelaki Afrika.


“Di awal perkenalan, Fareed sering menyediakan makanan dan saya dihidangkan makanan negara asalnya iaitu pisang bakar dan herba. Bermula daripada situ, saya menjadi gila bayang seolah-olah angau walaupun pada mata kasarnya Fareed bukan kacak.

“Keadaan saya seolah-olah lembu dicucuk hidung. Apa saja permintaannya, termasuk menyewakan sebuah kondominium untuknya, saya turutkan walaupun keadaan kewangan saya tidak menentu,” katanya yang kini menjalani rawatan perubatan tradisional kerana percaya terkena ‘ubat guna-guna’ Fareed.


Dia mendakwa pada mulanya tidak pernah menyimpan perasaan pada Fareed, namun sikap romantik dan penyayang lelaki itu menyebabkan dia ‘cair’.


“Jika bersamanya, hidup saya terasa indah dek termakan janji manisnya, apatah lagi saya yang bergelar nenek dipanggil dengan panggilan manja seperti ‘sweetheart’, ‘baby’ dan ‘princess’. Semua itu menyebabkan saya lupa diri serta suami yang sakit.


“Tiba-tiba saja saya berubah sikap daripada seorang yang cermat kepada pemboros gara-gara mengikut kehendak gilanya hingga licin semua wang simpanan dan tabungan KWSP hasil titik peluh bekerja selama 30 tahun,” katanya.


Menyifatkan hidupnya kini semakin terumbang ambing serta hilang pedoman, Sofea kesal kerana tindakan bodohnya juga menyebabkan keluarganya kini berpecah belah, apatah lagi anak kini tidak mempercayainya.


Lebih menyedihkan, katanya, ketika anak meminta bantuan, Sofea yang sebelumnya ibu penyayang tidak menghiraukan mereka, sebaliknya lebih mengutamakan Fareed.


Ketika ditemui, Sofea turut menunjukkan SMS kiriman Fareed yang penuh kata-kata manis, antaranya: “Good nyte my sweetheart, thank 4 all the love and kindness... i believe u darling. i want to live the rest of my life with u. Baby, u r my pride.. i want to join u as as soon as possible. Sleep well and dream of me, your poor lonely husband.


(Selamat malam kekasih hatiku. Terima kasih di atas kasih sayang dan kebaikanmu. Aku percaya padamu sayang. Aku akan menghabiskan sisa hidupku bersamamu. Sayangku, engkau kebanggaanku dan aku berjanji untuk bersamamu secepat mungkin. Tidurlah dengan lena dan mimpikan diriku, suamimu yang lemah dan kesepian).


Sofea kini percaya kebanyakan warga Afrika yang menjalin hubungan dengan wanita tempatan mempunyai niat terselindung sama ada mahu mengikis harta mereka, sekadar memuaskan nafsu atau menjadi alat bagi melakukan aktiviti yang menyalahi undang-undang.


Bagi memudahkan menjerat mangsa, mereka dipercayai menyiasat latar belakang seseorang itu, terutama wanita berusia dan bekerjaya sepertinya yang dahagakan perhatian lelaki bagi memudahkan menjalankan misi menipu serta mengikis harta mereka.

Achik Spin Meninggal Dunia Dalam Kemalangan Ngeri

Salam sahabat..



Keluarga Allahyarham artis terkenal yang juga vokalis kumpulan Spin, Abdillah Murad Md. Shari atau lebih dikenali sebagai Achik Spin, 28, berada di Hospital Tuanku Jaafar di Seremban, malam ini.

Penyanyi Achik Spin atau nama sebenarnya Abdillah Murad Md. Shari, 28, meninggal dunia dalam kemalangan ngeri di KM 14.7 Lebuh Raya Kajang-Seremban (LEKAS) dekat sini, petang tadi.

Pegawai Turut Trafik negeri ASP Abd Halil Hamzah berkata kejadian berlaku pukul 6.15 petang apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Estima yang dinaiki penyanyi itu bersama seorang rakan lelaki yang belum dikenali dikatakan terbabas dan melanggar papan tanda.

“Achik meninggal dunia di tempat kejadian selepas kenderaan yang dipandunya itu melanggar papan tanda selepas melepasi kawasan Rawat dan Rehat (R&R) dekat susur keluar ke Pajam.

“Difahamkan kenderaan yang dipandunya itu dalam perjalanan balik ke Seremban bersama seorang rakan selepas menyertai sebuah rancangan di RTM, Kuala Lumpur,” katanya di sini.

Katanya Achik meninggal dunia di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian anggota badan.

Allahyarham dikatakan tercampak keluar dari kenderaan, yang kemudiannya terbakar dan meletup.

Mayat Achik dan rakannya yang cedera telah dibawa ke Hospital Tuanku Ja’’afar (HTJ) Seremban.

Sementara itu Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat dari Mantin, Hamizin Khaidir berkata, penyanyi berkenaan tercampak keluar dari MPV dan orang ramai cuba menyelamatkannya sebelum dia meninggal dunia.

“Pihak kami menerima panggilan pada pukul 6.32 petang dan kebakaran berjaya dipadamkan beberapa minit kemudian,” katanya.

Achik merupakan penyanyi utama kumpulan Spin yang popular sekitar tahun 2002.

Penyanyi yang popular dengan lagu Janji Kita itu telah mendirikan rumahtangga dengan bekas Pegawai Khidmat Pelanggan Astro, H.M. Rose Zaitul Suriani Wati Maarof pada Nov 2005.

Mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Puteri Rania pada 2007 tetapi meninggal dunia ketika berusia dua bulan akibat demam panas dan masalah usus dalam perut..

p/s : Takziah atas keluarga arwah achik spin..

Angkara Setan Kecil Rosak 9 Kereta Guru

Marah kerana dihukum atas kesalahan disiplin, sekumpulan pelajar tingkatan dua sebuah sekolah menengah di Petaling Jaya Selatan boleh diibaratkan ‘setan kecil’ apabila sanggup merosakkan sembilan kereta guru dengan menyimbah cat kuning dan putih, petang kelmarin. Mereka juga bertindak ganas apabila memecahkan cermin belakang sebuah kereta Perodua Myvi milik guru.


Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang, kumpulan pelajar samseng terbabit dipercayai melakukan kerja itu selepas waktu rehat sesi petang .

Kenderaan guru terbabit diletak bersebelahan pagar berdekatan makmal dan kumpulan pelajar terbabit dipercayai menceroboh kawasan sekolah dengan memanjat pagar.

Menurut sumber, seorang pelajar tingkatan dua dikenal pasti menjadi ketua kumpulan samseng itu dan bakal berdepan tindakan tegas.

“Mereka pantas melarikan diri dengan memanjat pagar sebelum lesap ke kawasan perumahan berdekatan sekolah,” katanya yang enggan dikenali.

Katanya, pelajar terbabit mengisi cat kapur berwarna putih dan kuning ke dalam beberapa karung plastik sebelum menyembur cecair itu di kenderaan guru.

Sumber itu berkata, difahamkan seorang daripada pelajar terbabit mahu merosakkan kenderaan guru disiplin, tetapi mungkin bertukar fikiran dengan merosakkan lapan lagi kenderaan lain yang berada di tempat letak kereta itu.

Bagaimanapun, pelajar tingkatan dua yang mengetuai serangan itu tersilap langkah apabila memecahkan kereta milik seorang guru wanita kerana menyangka ia milik guru disiplin yang menghukum mereka.

Menurut sumber itu lagi, polis tiba di sekolah berkenaan kira-kira jam 5 petang untuk menjalankan siasatan sebaik dimaklumkan kejadian itu.

Tinjauan Harian Metro mendapati kawasan parkir di kawasan sekolah itu sudah diletakkan papan larangan meletak kereta dan direntang dengan tali.

Difahamkan, kejadian disedari pengawal keselamatan sekolah apabila sekumpulan pelajar lain menjerit memberitahu ada pelajar menyimbah cat dan memecahkan kenderaan guru dipercayai menggunakan batu.

Antara kenderaan yang menjadi mangsa lepas geram kumpulan pelajar itu ialah Proton Exora, Perodua Myvi dan Perodua ViVA.

Sekolah menengah terbabit juga sekolah angkat Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya.

Sementara itu, Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan siasatan dijalankan.

Bagaimanapun, Arjunaidi enggan mengulas lanjut berhubung serangan kumpulan pelajar samseng itu.

Orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu diminta menghubungi talian 03-79662222. Difahamkan kes terbabit dilanjutkan kepada pengetahuan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) dan Kementerian Pelajaran.

P/S : Budak2 zaman skg perangai pelik2..

Liciknya Syaitan Membogelkan Wanita!!

Salam sahabat semua..
Syaitan memang diciptakan untuk menggoda dan menyesatkan umat Muhammad. Bermulanya dari saat syaitan dibuang dari syurga hingga kini tugas syaitan tidak akan selesai hingga datangnya kiamat. Dalam menggoda manusia, syaitan memiliki berbagai cara dan strategi yang sering digunapakai. Dengan memanfaatkan hawa nafsu, yang memang memiliki kecenderungan mengajak kepada keburukan dan kejahatan. Syaitan seakan mengetahui kecenderungan nafsu kita, dia terus berusaha agar manusia keluar dari garis yang telah ditentukan Allah, termasuk melepaskan hijab atau pakaian Muslimah.

Allah ada menyebut bahawa Muslimah adalah golongan yang mudah untuk masuk ke syurga dan Muslimah jugalah golongan yang mudah untuk memasuki neraka. Oleh kerana itulah syaitan gemar untuk menggoda kaum Muslimah. Ini kerana Muslimah itu sendiri mempunyai sembilan nafsu dan satu akal. Bermula dengan perkara ynag sekecil-kecil zarah hingga sebesar-besar dosa dan noda dilakukan oleh Muslimah atas godaan syaitan.

Bermula dengan menanggalkan hijab. Dalam tahap ini syaitan membisikkan kepada para wanita, bahawa pakaian apapun termasuk hijab (penutup) itu tidak ada kaitannya dengan agama, ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan bagi para wanita. Jadi tidak ada pakaian syar´i, dengan apa pun bentuk dan namanya tetap pakaian. Bagaimana mulanya syaitan menyusun strategi hingga Muslimah sanggup meninggalkan hijab ini?

Pertamanya dengan membuka bahagian tangan. Telapak tangan mungkin sudah kebiasaannya terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan model yakni membuka bahagian hasta (siku hingga telapak tangan). "Ah, tidak apa-apa, kan masih pakai jilbab dan pakai baju panjang?” Begitu bisikan syaitan. Dan benar si wanita akhirnya memakai pakaian model baru yang menampakkan tangannya, dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa saja. Maka syaitan berbisik, "Tu.. tidak apa-apa kan?”

Keduanya, membuka sedikit dada dan leher. Bagaimana caranya? Maka dipakailah fesyen terbaru yang terbuka sedikit bahagian leher dan dadanya dari yang fesyen bentuk “V” hingga ke pelbagai fesyen yang mendedahkan dada.. Kononnya untuk mendapatkan sekidit hawa atau ruang untuk bernafas agar tidak merasa terlalu panas. Kata syaitan, “Cubalah! Orang pasti tidak peduli, sebab hanya sebahagian kecil sahaja yang terbuka.”

Satu lagi istilah yang menarik, iaitu berpakaian tetapi telanjang. Kononya untuk mengikuti perkembangan dan peredaran semasa. Alasannya agar sentiasa nampak “cool”. Caranya, syaitan akan memberi idea agar membeli kain yang agak tipis, lalu dibuat baju yang agak ketat dan mengikut ukuran badan agar lebih sedap dan cantik mata memandang. Maka tergodalah si wanita, di carilah fesyen pakaian yang ketat dan kain yang tipis bahkan “transparent”. "Mungkin tak ada masalah, potongan pakaiannya masih panjang, hanya bahan dan fesyennya saja yang agak berbeza, biar nampak lebih feminin," begitu dia menokok-nambah. Walhasil pakaian tersebut akhirnya membudaya di kalangan wanita Muslimah, makin hari makin bertambah ketat dan “transparent”, maka jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai wanita kasiyat ´ariyat (berpakaian tetapi telanjang).

Setelah itu pula, digodanya muslimah untuk membuka sedikit bahagian pakaian yang sedia ketat itu untuk menampakkan lagi labih “cool” dan “vogue”. Caranya mudah, dibisikkan dihati muslimah. “ Pakaian seperti ini membuat susah untuk berjalan atau duduk, nampak sempit, sebaiknya dibelah dari hujung kaki hingga lutut atau mendekati peha tentu mudah dan menarik bukan”. Lalu dipraktikkan idea baru tersebut, dan memang benar dengan dibelah sedemikian rupa membuatkan si pemakai lebih selesa dan leluasa terutamanya ketika akan duduk tau naik kenderaan. Kononnya tersingkap sedikit tidak apa, yang penting kita enjoy!

Begitulah tahap awal bagaimana syaitan ingin menelanjangkan Muslimah. Tetapi syaitan masih tidak berpuas hati, maka disusun stategi baru. Teori yang digunakan adalah “matlamat menghalalkan cara”. Jika tadi hanya digodanya untuk dibelah kain itu, kini langkah lebih “advance” iaitu dibuka terus seperempat hingga separuh betis. Maka bersorak rianglah sang syaitan apabila si Muslimah mengikutnya. Dikukuhkan lagi dengan kata-kata pakaian seperti itu lebih mudah didapati dipasaran berbanding pakaian yang menutup aurat. Maka terbiasalah si muslimah ini dengan memakai pakaian yang terlihat separuh betisnya kemana sahaja dia pergi.

Mualalah terfikir oleh si Muslimah ini, bukankah dengan berpakaian begitu boleh mendatangkan fitnah di kalangan kaum Adam? Berkatalah sang syaitan, “Ah… itu kan zaman dahulu, zaman kini lelaki lebih suka melihat wanita lebih ´terbuka´ pakaiannya.” Maka akan terbeliaklah mata-mata lelaki ini sambil berkata “ooh” atau “wow”. “Malah bukankah kini fesyen pakaian dari pasar malam mahupun pusat membeli belah terkemuka memperagakan fesyen untuk wanita maju seiring dengan peredaran zaman.” Lantas pakaian tersebut sudah menjadi kebiasaan hingga tiada siapa yang ingin mempersoalkannya lagi.

Langkah terakhir sebelum syaitan berpesta meraikan kejayaan cemerlang lagi terbilang itu ialah dengan menjadikan pakaian muslimah serba mini. Maksudnya, semunaya menjadi lebih pendek, ketat dan ringkas tetapi nampak “cool”, “vogue”, “trendy”, moden dan bergaya. Setelah pakaian yang menampakkan betis menjadi pakaian sehari-harian dan dirasa biasa-biasa saja, maka datanglah bisikan syaitan yang lain. "Pakaian memerlukan variasi, jangan yang itu-itu saja, sekarang ini fesyen skirt mini, dan agar sepadan, rambut kepala harus terbuka, sehingga benar-benar kelihatan indah."

Maka, akhirnya skirt mini yang menampakkan bahagian bawah paha dipakainya,
baju pun bervariasi, ada yang terbuka hingga lengan tangan, terbuka bahagian dada sekali gus bahagian punggungnya dan berbagai-bagai fesyen lain yang serba pendek dan mini. Koleksi pakaiannya sangat beraneka ragam, ada pakaian untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi dan lain-lain, tidak ketinggalan seluar pendek separuh paha pun dia miliki, fesyen dan warna rambut juga ikut bervariasi, semuanya telah dicuba. Begitulah sesuatu yang mulanya mustahil untuk dilakukan, ternyata kalau sudah dihiasi oleh syaitan, maka segalanya menjadi serba mungkin dan diterima oleh manusia.

Hingga suatu ketika, muncul idea untuk mandi di kolam renang terbuka atau mandi di pantai, di mana semua wanitanya sama, hanya dua bahagian paling ketara saja yang tersisa untuk ditutupi, kemaluan dan buah dada. Mereka semua mengenakan pakaian yang sering disebut dengan "bikini". Maka berhasillah matlamat tadi untuk "menelanjangi kaum wanita.”

Demikian halus, cara yang digunakan syaitan, sehingga manusia terjerumus dalam dosa tanpa terasa. Maka menjadi tanggungjawab semua umat Muhammad bersama-sama memantapkan keimanan bagi menjauhkan daripada godaan ini. Jangan biarkan berlarut-larutan, kerana kalau dibiarkan dan telah menjadi kebiasaan, maka sakan menjadi sukar bagi kita untuk mengatasinya. Membiarkan mereka membuka aurat bererti merelakan mereka mendapatkan laknat Allah, kasihanilah mereka, selamatkan para wanita muslimah, jangan jerumuskan mereka ke dalam kebinasaan yang menyengsarakan, baik di dunia mahupun di akhirat.


P/S : Sama2 lah kita menjaga diri ye kaum HAWA!!

Kenali Family Ultraman

salam all..
Minat ngn ultraman x?? zaman skol dulu cik lynn mmg suke sngt tgk cite ultraman nieh!
xpnh mss la..tp skg cite ultraman da xbest cm dulo2.. tp kdg2 2 tgk gak..huhu
korang pnh tgk x family ultraman nih??
nk kenal ngn family2 ultraman??
korang tgk kt bwh nieh!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Ultraman


Photobucket

Height: 40 meters
Weight: 35.000 tons
Flying Speed: Mach 5
First Television Appearance: Ultraman July 1966
Alter ego: Science Patrol Officer Hayata
Method of Transformation: The Beta Capsule


Ultra-Seven
Photobucket

Height: 40 meters
Weight: 35.000 tons
Flying Speed: mach 7
First Television Appearance: Ultra-Seven October 1967.
Alter ego: Dan Moroboshi
Method of Transformation: The Ultra Eye


Ultraman Jack
Photobucket

Height: 40 tons
Weight: 35,000
Flying Speed: mach 5
First Television Appearance: The Return of Ultraman April 1971
Alter ego: Hideki Goh
Method of Transformation: Calls “Ultraman Jack” by sheer will.


Ultraman Taro
Photobucket

Height: 35 meters
Weight: 55.000 tons
Flying Speed: mach 20
First Television Appearance: Ultraman Taro April 1973
Alter ego: Kotaro Higashi
Method of Transformation: The Ultra-Star Badge


Ultraman Jonias ( Joe )
Photobucket

Height: 70 meter
Weight50.000
Flying Speed: mach 8
First Television Appearance: The ULTRAMAN (animated series)
Alter ego: Choichrio Hikari
Method of Transformation: Star Beam Flasher


Ultraman 80
Photobucket

Height: 50 meters
Weight: 44.000
Flying Speed: mach 9
First Television Appearance: Ultraman 80 April, 1980
Alter ego: Takeshi Yamato
Method of Transformation: The Bridal Stick


Ultraman Great
Photobucket

Height: 60 meters
Weight: 59.000 tons
Flying Speed: mach 26
First Television Appearance (released on video): Ultraman Towards the Future September 1990
Alter ego: Jack Shindo
Method of Transformation: Delta Plasma Pendent


Ultraman Powered
Photobucket

Height: 55 meters
Weight: 55.000 tons
Flying Speed: mach 27
First Television Appearance (released to video): Ultraman the Ultimate Hero 1995
Alter ego: Kenichi Kai
Method of Transformation: The Beta Capsule (updated version)


Ultraman Neos
Photobucket

Height: 58 meters
Weight: 59.000 tons
Flying Speed: mach 29
First Television Appearance: Aborted 1996 television pilot.
First Upcoming video Release: Ultraman Neos (sometime this year of 2000)
Alter ego: Genki Kagura
Method of Transformation: Estreilar


Ultraman Zearth
Photobucket

Height: 60 meters
Weight: 54,540 tons
Flying Speed: 19.9
First Film Appearance: Ultraman's Wounderful World March 1996
Alter ego: Katsuto Asahi
Method of Transformation: An electric toothbrush


Ultraman Tiga
Photobucket

Height: 53 meters
Weight: 44.000 tons
Flying Speed: mach 5
First Television Appearance: Ultraman Tiga September 1996
Alter ego: Daigo
Method of Transformation: The Spark Lance


Ultraman Dyna
Photobucket

Height: 55 meters
Weight: 45.000 tons
Flying Speed mach 8 (flash type) mach 5 (strong type) mach 10 (miracle type)
First Television Appearance: Ultraman Dyna September 1997
Alter ego: Shin Asuka
Method of Transformation: The Red Flasher

Ultraman Agul
Photobucket

Height: 52 meters
Weight: 46.000 tons
Flying Speed: mach 15
First Appearance: Ultraman Gaia
Alter ego: Fujiyama Hiroya
Method of Transformation: The Agulator

P/S : Jalan2 g cari ikan, ikan dimasuk dlm tempayan, klo da bace sila la bg komen, jgn malu2 dan segan2 =)

Erti Sahabat

Ya Allah,
Sahabat saya tak seperti sahabat Nabi saw,
Sahabat Nabi setia di sisi,
Sahabat saya datang dan pergi.

Ya Allah,
Saya muhasabah, menerawang sendiri,
Dari kecil ke saat ini,
Ramai sudah bertandang di hati,
Ramai juga yang datang dan pergi.

Ya Allah,
Sahabat ketawa, saya gembira,
Sahabat sayu, saya syahdu,
Sahabat layu, saya pilu,
Sahabat cemerlang, saya gemilang.

Ya Allah,
Kawan saya, sahabat saya,
Rahmati kami meniti usia,
Terpisah kami di alam nyata,
Temukan semula di taman syurga.

Ya Allah,
Sahabat saya, buah hati saya,
Mesra kami penawar duka,
Rindu kami menambah cinta,
Rajuk kami membuah ceria.

Ya Allah,
Silaturrahiim kami, ukhwah fillah,
Bermusuh kami, na`uzubillah,
Berpisah mati, inshaAllah,
Pengubat hati, do`a rabitah.

Di Gilis Lepas Jatuh

Menyayat hati apabila seorang gadis yang tercampak ke atas jalan raya sejurus motosikal dinaiki terbabas tidak sempat bangkit menyelamatkan diri sebelum digilis sebuah kereta menyebabkannya mati di tempat kejadian, kelmarin.

Kereta itu yang mengekori mangsa dari belakang gagal mengelak selepas Norlaili Jamaludin, 25, tergolek di atas jalan sebelum melanggar mangsa.

Sumber polis berkata, kemalangan berlaku kira-kira jam 6 petang ketika mangsa bersama rakan lelakinya menaiki motosikal di Lebuhraya Baru Pantai (NPE) arah Kuala Lumpur berhampiran Taman Medan, di sini.

Menurutnya, rakan mangsa, Faizul Majid, 22, dalam perjalanan menghantar Norlaili pulang ke rumah saudaranya tidak jauh dari tempat kejadian.

“Setibanya di lokasi kejadian, motosikal ditunggangi Faizul gagal mengelak lalu merempuh sisi belakang sebelah kanan sebuah bas RapidKL yang diletak di bahu jalan menyebabkan kedua-dua mereka tercampak ke atas jalan raya.


“Sebuah kereta dipandu seorang lelaki berusia 55 tahun gagal mengelak sebelum merempuh Norlaili. Rempuhan itu menyebabkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di muka dan badan,” katanya.

Menurutnya, siasatan mendapati Norlaili berasal dari Jalan Sawi 6, Yap Tau Sah, Kluang, Johor.

“Kemalangan itu turut menyebabkan Faizul cedera parah. Faizul dari Kemaman, Terengganu penuntut tahun pertama, Ijazah Sains Gunaan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam,” katanya.

Orang ramai yang menghubungi talian kecemasan 999 resah apabila ambulans tidak muncul selepas lebih 30 minit sehinggalah pegawai penyiasat trafik muncul di lokasi kejadian.

Akhirnya, sebuah kereta peronda polis yang tiba di lokasi kejadian kira-kira jam 7 malam mengambil risiko menghantar Faizul ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Jenazah Norlali turut dihantar ke PPUM dengan kenderaan pacuan empat roda polis beberapa minit kemudian untuk bedah siasat.

Ketua Polis Trafik dan Ketenteraman Awam Selangor, Superintendan Che Hussin Omar berkata, pemandu kereta terbabit sudah membuat laporan polis bagi membantu siasatan.

Sementara itu, dalam kes berasingan, seorang pemandu kereta yang memandu laju menggunakan tayar gantian maut selepas tercampak keluar sejurus kenderaan dipandu terbabas dan melanggar pagar kawasan tapak pembinaan.

Dalam kejadian jam 5 pagi semalam, rempuhan kuat kereta Proton Satria itu turut mengakibatkan enjin kenderaan tercabut sebelum tercampak keluar kira-kira 20 meter.

Sumber polis berkata, kemalangan berlaku ketika Jinnah Rao Munusamy, 23, memandu bersendirian berhampiran Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) susur Kepong, di sini.

Hobi Jenayah Pelik

DI kalangan jiran, dia terkenal sebagai antara lelaki paling bersopan santun dan peramah, namun siapa sangka di sebalik sikap itu tersembunyi identiti penjenayah kejam yang paling digeruni.

Semua mangsanya iaitu gadis berusia antara lapan hingga 19 tahun diculik untuk jangka masa lama bagi memuaskan nafsu seksnya selain didera secara fizikal dan seksual.


Disebabkan jenayahnya, Dutroux mendapat jolokan sebagai ‘Belgian serial killer’ (pembunuh bersiri Belgium) berikutan kecenderungannya membunuh semua mangsa.


Kisah pembunuhan bersiri dilakukannya terbongkar pada 13 Ogos 1996 selepas ditahan dua anggota polis membabitkan satu kes kecurian sebuah kenderaan.


Bagaimanapun, siasatan polis terhadapnya menemui kejutan besar apabila mereka menemui ratusan video lucah yang diproses oleh Dutroux di kediamannya.

Lebih menggemparkan, antara koleksi video lucah berkenaan turut membabitkan aksi rogol dilakukan Dutroux terhadap enam gadis yang dilaporkan hilang oleh keluarga mereka.


Sekumpulan pakar forensik kemudian dipanggil untuk menyiasat keseluruhan kawasan rumah Dutroux dan hasilnya mereka menemui satu bilik bawah tanah yang digunakan untuk mengurung mangsanya.


Tiga hari menyiasat dan menggeledah seluruh kawasan kediaman Dutroux, pada 16 Ogos 1996, akhirnya pihak berkuasa Belgium menemui kejayaan besar apabila menemui enam tulang manusia ditanam di bawah lantai konkrit bilik bawah tanah tempat Dutroux mengurung mangsanya.


Penemuan itu berjaya menyelesaikan enam kes kehilangan gadis iaitu Julie Lejeune dan Melissa Russo, kedua-duanya berusia lapan tahun, yang diculik pada 24 Jun 1995, An Marchal dan Eefje Lambrecks, masing-masing berusia 19 tahun (22 Ogos 1995), Sabine Dardenne, 12, (28 Mei 1996) dan Laetita Delhez, 14, pada 9 Ogos 1996.


“Pendedahan ini memang memeranjatkan... kami tidak menyangka lelaki yang kami anggap baik sebenarnya manusia bertopengkan syaitan.


“Jika kami tahu dari awal lagi Dutroux adalah penjenayah kejam begini, sudah lama kami membakarnya bersama kediamannya,” kata jiran, Maria Knocwell, 58.


Sementara itu, soal siasat terhadap Dutroux mendapati semua gadis berkenaan diperangkap dengan bantuan penagih dadah, Michel Lelievre yang kemudian mati dibunuh olehnya.

Berdasarkan siasatan, Dutroux dikatakan menangkap semua mangsanya menggunakan van sewanya.


Bagi memudahkan ‘kerja’ jenayahnya, Dutroux mengurung mangsa di bilik bawah tanah bagi mengelak mereka melarikan diri.


Gadis remaja yang dikurung Dutroux bukan saja diseksa, malah dirogol berulang kali selain sengaja dibiarkan mati kebuluran.


Setiap kali merogol mangsanya, Dutroux merakam adegan berkenaan sebelum memprosesnya bagi dijual di pasaran gelap.


Hasil siasatan forensik terhadap mayat yang dijumpai mendapati semua mati akibat dibiarkan kebuluran selain mengalami pendarahan dalaman.


Dalam satu siasatan, Dutroux mengakui mensasarkan gadis remaja sebagai mangsanya berikutan permintaan tinggi terhadap video lucah membabitkan remaja.


“Saya kira ini sebagai satu tugas dan tanggungjawab bagi memenuhi permintaan orang ramai terhadap penghasilan video seks membabitkan kanak-kanak.


“Lagipun saya mengakui kesalahan menculik dan merogol, tapi membunuh mereka bukan kerja saya kerana mereka membiarkan diri mereka kelaparan hingga mati,” katanya.


Disebabkan kesalahan dilakukannya, Dutroux didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara 100 tahun tanpa kebenaran untuk berada dalam pengawasan atau parol.

>Profil
NAMA: Marc Dutroux
USIA: 54 tahun
LAHIR: 6 November 1956 di Ixelles, Belgium
FAKTA KES: Didakwa melakukan enam pembunuhan dengan mensasarkan kanak-kanak serta remaja perempuan berusia antara lapan hingga 19 tahun sebagai mangsanya sekitar 1995 hingga 1996
STATUS KES: Dutroux ditahan pada 13 Ogos 1996 dan dijatuhkan hukuman penjara 100 tahun atas kesalahan pemilikan dan pengedaran video lucah, menculik, mendera, mencabul dan membunuh semua mangsanya.



 
design by mizzapple