Lisa Surihani Bertudung??


Assalammualaikum semua rakan2 blogger.

Comel kan wajah lisa ketika bertudung??
PENAMPILAN bertudungnya dalam drama bersiri Tudung Ekspres mendapat pujian peminat. Mereka mengatakan wajahnya sesuai sangat bertudung dan nampak lebih ayu hingga mencadangkan alangkah baiknya kalau terus tampil begitu.

Lisa perlu memikirkan sedalam-dalamnya sebelum membuat keputusan kerana tidak mahu bertudung hanya dalam tempoh singkat dan kembali kepada penampilan asal.

"Sebenarnya Lisa pernah meluahkan hasrat untuk bertudung dengan ayahnya ketika belajar dalam tingkatan empat dulu.

"Ketika itu ayah Lisa b'tanya, apakah Lisa benar-benar sudah bersedia. Katanya, dia tidak mahu Lisa bertudung kerana terikut-ikut dengan kawan-kawan di sekolah.

"Apabila Lisa fikir semula, memang Lisa tidak bersedia ketika itu. Lisa juga ada kawan yang memakai tudung. Apabila saya tanya mengapa dia bertudung, jawapannya kerana sudah mendapat hidayah.

"Bagaimanapun, apabila bertemu semula setahun selepas itu, saya terkejut kerana tudung mereka sudah hilang. Saya pun bertanya kenapa. Ternyata dia tidak bersedia ketika itu.

"Saya bukan hendak melawan hukum agama tetapi saya tidak mahu jadi hipokrit. Kejap buka kejap tutup. Itu lebih memalukan. Apabila saya sudah benar-benar bersedia, Insya-Allah saya akan pakai nanti,".

"Saya juga tidak janggal bertudung kerana turut memakainya pada majlis tertentu. Ibu saya juga bertudung selepas pulang menunaikan fardu haji.

24 pengomen tegar:

apih el nino berkata...

jatuh hati dengan kawan lisa surihani yg muallaf dalam tudung ekspress tu. hehehe.

GaDis CoMeL berkata...

apih el nino,

lu serius tengok cite tudung ekspress tu?

aReTikZ berkata...

Hoho.. Dia pakai tudung time dah sedia? nampaknya.. tak sedia hadapi mati tu.. gaga~

azhar berkata...

nampak lebih matang...

Hazwan berkata...

semoga kita dapat membezakan yang mana satu perintah ALLAH s.w.t.

Jinx berkata...

be urself n choose the best 4 u...
may Allah bless u always...

My TeRrIToRy... berkata...

bukan masalah belum bersedia..ini persoalan hukum...yang haram tetap haram..mcm contoh minum arak..mana kita boleh bagi alasan "saya blm bersedia nak berhenti minum,nanti dah bersedia saya akan berhenti la" ...????

tieha ismail berkata...

c u m e l pown kan pakai tudung....

amira zakiah berkata...

lisa yang sangat comel!

haidi takeAfoto berkata...

btul..pkai tudung tunggu hidayah..tp kn..personal opinion sy je la ni..xtau la setuju ke x..klu dah start pkai tudung xkira la ats tujuan ape pn..drama ke g kenduri ke..even sebebnarnye gurl tu bkn jenis btudung..pakai2 tudung ats sbb cmtu pn seolah2 mcm a baby step kite belajar nk btudung..

kdg2 org malu nk tibe2 btudung ni sbb malu ngn pendangn kwn2..ade yg mcm perli la..so xpe.mule2 pkai kejap2 pn xpe..nk bg biasa...bg sy tu bkn hipokrit..a good step..

Zaer!! berkata...

haha! bagus pe lisa ni pakai tudung! awwww! ayu lak zaer tengok! xpasal-pasal kene kick dengan farid.hehe.tapi bila la lisa ni nk dapat hidayah pakai tudung kan.hehe.;-)kita hanya mampu mengharap!huhu.;-)

m.i.a berkata...

bersedia ke tak bersedia ke, semua tu alasan bodo je. kalau mcm tu, solat pun bolehla mcm tu. saya tak bersedialah nak solat, saya tanak jadi hipokrit kejap solat kejap tak. tibe-tibe mcm ta minat lisa surihani. dhaifnya orang melayu kita tentang agama. sekian

one2paii berkata...

gua mmg minat lisa nie..cantik..kan bgus kalo die terus pakai tudung nie..x salah gua rasa die berlakon pakai tudung gak kan

4RM14 berkata...

stuju ngan m.i.a.. stakat pakai kejap2 bek xpayah...
itu mempermain2kan je..
pakai tudung lepas baligh..
so xd persoalan nye nk tunggu bersedia ke tidak..
nk tunggu bersedia, da banyak mana dosa dapat kumpul bagi orang laki tgk rambut tu..

Encik Psychopath berkata...

ok da bole start ngorat lisa.

Cik Jari berkata...

moga cepat Lisa bertudung

aZie berkata...

yang penting, ikhlas ke x pakai tudung

DKosongLapan berkata...

lawo je LS pakei tudung...kalo teghuih pakei kan bagoihhhh

Ezao' Edogawa berkata...

kan cantik lisa pkai tudung. lagu ayu apa.

Kuman Chaos berkata...

SERIOUS!!! memang comel + ayu dia pakai tudung... nasib baik aku bukan artis

Kuman "linkWIthin" Entry

aisyah bet ^^ berkata...

canteknye lisa bertudung..suke sgt :DD
mudah2an dia dpt hidayah nk pakai tudung. amin

Beauty Billionaires berkata...

Suka tgk watak lisa dalam Tudung express..agak lain la..agak clumsy..jadi plak tue..

BTW..dia lebih cantik bertudung..moga dapat hidayah..Nway bertudung nie tak perlu timbul isu soal hipokrik atau tak..soal hukum Allah..macam solat lima waktu jugak..kena buat dan kena buat jugak..hipoktik atau tak..itu antara hamba Allah dengan penciptanya..

S..U..D..@..I..S berkata...

cantik dimata yg penting Allah redho

$h@h_Izn@n berkata...

sama3lah kita doakan beliau mendapat hidayah untuk terus meanmpilkan imej yang bagus untuk peminatnya

Catat Ulasan



 
design by mizzapple